728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

اطلاعیه مطبوعاتی استراون استیونسون رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا

-

استراون استیونسون
استراون استیونسون
تاریخ: ۸آوریل ۲۰۱۱ساعت ۱۸۳۰
نماینده ارشد پارلمان اروپا خو استار عدالت برای دهها مقتول در کشتار اشرف می‌باشد

قتل‌عام وحشیانه شهروندان بیگناه کمپ اشرف در شمال عراق یک نقطه نازل جدیدی در تاریخ تراژیک این کشور تحت ستم ایجاد کرده است. تیراندازی با نشانه‌روی هدفدار پناهندگان غیرمسلح توسط دهها خودروی زرهی و صدها نیروی تا دندان مسلح تحت دستورات مستقیم نخست‌وزیر نوری المالکی، یک جنایت علیه بشریت است که در شمار بدترین جنایات در قرن کنونی می‌باشد.

سازمان ملل که یک نظارت ثابتی را بر این کمپ بعد از برداشته شدن حفاظت قوای نظامی آمریکا ایجاد کرده بود، اکنون باید یک تحقیقات کاملی را شروع کند تا مطمئن شود که تمامی افرادی که در این جنایت دست داشتند شامل وزرای دولت عراق، فرماندهان نظامی و حتی سربازان ساده که دست خود را باز می‌دیدند تا به مردان و زنان غیرمسلح شلیک بکنند، باید برای محاکمه به دادگاه بین‌المللی آورده شوند.

هم‌چنین جامعه بین‌المللی که به‌طور مستمر در بالاترین سطوح درباره به وجود آمدن چنین فاجعه‌ای مورد هشدار قرار گرفته بود، اکنون باید سهم خود در چنین قتل‌عام دهشتناکی قبول کند. حداقل کاری که آنها می‌توانند الآن بکنند این است که سریعاً خدمات پزشکی برای بیش از ۳۰۰ مجروح جدی تامین کنند و خواستار آزادی بلافاصله تمامی آنهایی که توسط قوای نظامی عراق در طول این حمله تحریک نشده ربوده شدند بشوند. آنها باید یک نیروی بزرگی از سازمان ملل در اشرف بدون هیچ درنگی مستقر بکنند تا حفاظت را برای سایر ساکنان تامین کرده و از نابودی نهایی آنها توسط قاتلین جنایتکاری که فرمان این قتل‌عام را دادند جلوگیری بکنند.

استراون استیونسون
رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68ae5d4f-10d5-4851-b107-c096f0e61a7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات