728 x 90

-

شورای امنیت برای کنار رفتن دیکتاتور ساحل عاج قطعنامه صادرکرد

-

درگیریهای خشونت‌آمیز در ساحل عاج - آرشیو
درگیریهای خشونت‌آمیز در ساحل عاج - آرشیو
قطعنامه ساحل عاج - ساحل عاج به‌نظر می‌رسد در لبه چرخش و افتادن به یک جنگ داخلی سراسری باشد. گزارشات رسیده حاکیست نیروهای وفادار به [حسین راپرا] کنترل پایتخت رسمی کشور را در دست گرفته‌اند. فرانسه گفته است در ابیجان پایتخت تجاری ساحل عاج یکی از خودروهای سفارت آن مورد حمله نیروهای لوران باگبو قرار گرفته است. تلفاتی گزارش نشده است. به گزارش تلویزیون سی.ان.ان ۱۱ فروردین، شورای امنیت ملل‌متحد طی نشستی در ساعتی پیش برای بررسی وضعیت در ساحل عاج تصمیم گرفت رژیم باگبو را مورد تحریم قرار بدهد.
ریچارد راث از ملل‌متحد - شورای امنیت ملل‌متحد از یک رهبر کشور خواسته است تا کنار برود که این بار نه معمر قذافی بلکه لوران باگبو می‌باشد که به‌دنبال قطعنامه‌یی است که در جمعه گذشته پیشنهاد شد و امروز مورد تصویب قرارگرفت. بنا‌به این قطعنامه، ممنوعیت سفر و انسداد دارائیهای لوران باگبو رئیس‌جمهوری که نمی‌خواهد از مقام خود کنار برود، همسرش و ۳نفر از نزدیکانش اعمال شده است.
سوزان رایس: این قطعنامه علامتی قوی داده است. آقای باگبو و حامیانش باید بلافاصله خشونت را نفی کنند و حاکمیت مردم ایووری [ساحل عاج] را بپذیرد. آقای باگبو و حامیانش می‌توانند به چنگ زدن به قدرت ادامه بدهند که تنها به کشته و مجروح شدن شهروندان بیشتر، خواهد انجامید و به انزوای بیشتر دیپلوماتیک و سیاسی منجر می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fcefd3c-cf8f-4c09-a473-9b1231c63a9b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات