728 x 90

خودكشي,

خودکشی چهار نفر در شهر آبدانان در استان ایلام

-

خودکشی یک کارگر - آرشیو
خودکشی یک کارگر - آرشیو
در طی یک ماه گذشته در شهر ”آبدانان“ از توابع استان ایلام، دست‌کم چهار نفر اقدام به خودکشی کرده‌اند که سه مورد آن منجر به فوت شده است. بنابر گزارشات دریافتی با گسترش فقر، اعتیاد، بیکاری، اختلافات خانوادگی و مواردی از این دست، پدیده تراژدیک خودکشی نیز در بین شهروندان به‌صورت نگران کننده‌ای در حال افزایش است.

بر همین اساس در اولین روز سال جدید (نوروز) در این شهر یک جوان به دلایل نامعلوم اقدام به خودسوزی می‌کند که پس انتقال وی به بیمارستان پزشکان شدت سوختگی این جوان را نگران‌کننده اعلام کرده‌اند.
هم‌چنین چندی پیش در شهر مذکور یک جوان دیگر از راه‌حلق آویز خودکشی می‌نماید که منجر به فوت وی می‌شود. دو نفر دیگر که نیز در این مدت اقدام به خودکشی می‌کنند که هر دو فوت کرده‌اند؛ یکی از این افراد از طریق خودسوزی اقدام به خودکشی کرده است.

لازم به ذکر است آمار خودکشی، به ویژه اقدام به خودسوزی، در استان ایلام در سالهای گذشته به‌صورت قابل‌توجه افزایش پیدا کرده است به‌طوری که این استان محروم در صدر جدول آمار خودسوزی زنان در استانهای کشور قرار گرفته است.

فعالین مدنی نسبت به گسترش بی‌رویه این پدیده تراژدیک ابراز نگرانی می‌کنند. آنان دلایلی هم چون بی‌توجهی مسئولان، عدم وجود نهادهای مدنی فعال در این زمینه‌ها در جهت کالبد شکافی ریشه‌های این معضل، وجود فرهنگ سنتی و عشیره‌ای حاکم بر بسیاری از نقاط جامعه، گسترش آمار بیکاری، فقر، اعتیاد و... را از دلایل گسترش روزافزون خودکشی در میان اقشار مختلف جامعه از جوان و پیر گرفته تا دختران و زنان، می‌دانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab0e23e9-04aa-43e0-95d5-ff7b8dd9c86c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات