728 x 90

8 مارس روز جهاني زن ,

۸مارس، مقدمت مبارک - مهدی خدایی صفت

-

تظاهرات زنان و مردان آزاده برعلیه رژیم آخوندی
تظاهرات زنان و مردان آزاده برعلیه رژیم آخوندی
8مارس، در صدمین سال تولدش، چه پرغرور ایستاده است. امسال جشن 8مارس را پرشورتر از هر زمان دیگر برگزار می‌کنیم؛ جشن پیروزی انسان بر تاریخ، تاریخ ستم و تبعیض، جشن زیبا شدن و روشنایی جهان، پس ازهزاره‌های زشت و تاریک، جشن تضمین آزادی و دموکراسی برای تمامی جامعه‌های بشری، و فوران بودن، شدن، توانستن، امید و عشق، از زیرآوار هزاره‌های جهل و ستم و تبعیض و یأس و ناتوانی. پیروزی8مارس، نوید سپیده دم صلح و آزادی است در دنیای مردسالاری که گویی سقش را از همان آغاز با جنگ و نفرت برداشته‌اند. از قابیل تا ضحاک و از نرون و چنگیز و هیتلر تا خمینی و خامنه‌ای. امسال مردم ما، خلقهای خاورمیانه و زنان پیشاپیش همه، 8مارس را پرشکوهتر خواهند یافت. چرا که جهان در این منطقه حساس آبستن تحولاتی عظیم است که قطعاً مولودی فرخنده را در صورت بندی قرن بیست‌و یکم نوید می‌دهد. در کانون این تحولات بزرگ درخاورمیانه، زنان با مبارزه شجاعانه و فداکارانه خود علیه دیکتاتوریهای حاکم، مسیر نیل به آزادی و برابری را هموار می‌کنند. در این میان، زن ایرانی، مظهر جسارت و شهامت با الگوها و قهرمانان بیشمار، با قیام‌آفرینان بی‌باک و بیم و دهها هزار زن قهرمان و پیشتاز جنبش انقلابی و مقاومت سراسری، تحسین جهانیان را برانگیخته‌است. به‌همین جهت زنان ایران، در روز 8مارس امسال به کمتر از شعار سرنگونی حکومت ولایت‌فقیه رضایت نمی‌دهند. آنها اعلام کردند که امسال 8مارس را دیگرگون خواهند نوشت. فراخوانشان این است: روز 8مارس امسال زنان ایران‌زمین برآنند تا با حضور در خیابانها، به ولی‌فقیه ارتجاع بگویندکه وقت رفتن است. «مبارک بن‌علی نوبت سیدعلی».

در همین حال درکشورهای بپاخاسته خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، دختران و زنانی که شیفته شجاعت خواهران خود در ایران بودند، امروز به میدان مبارزه شتافته‌اند و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده‌اند. روزنامه فیگارو (۱۳اسفند)، از «طلوع زن عرب» سخن به میان آورده و نقش این زنان را در کشورهای عربی در حال انقلاب نشانه گذاری کرده است. به‌نوشته فیگارو، در تمامی تظاهرات تونس، لیبی و مصر، زنان به‌صورت فعال شرکت داشته‌اند. خدیجه شریف، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی حقوق‌بشر و رئیس سابق انجمن تونسی زنان دموکرات می‌گوید: «ما زنان بیش از هرکس از تحولات جاری در این عصر نوین روشنگری درجهان عرب سود خواهیم برد. ما امیدواریم که تجربه ما الهام‌بخش زنان در دیگرکشورها باشد».

صد سال پیش، کلارا زتکین (Clara Zetkin) چهره معروف جنبش زنان سوسیالیست و سردبیر روزنامه آلمانی «برابری» در پایان سخنرانی پرشورش در دومین اجلاس جهانی زنان سوسیالیست که نطفه 8مارس ”روز جهانی زن“ در آن منعقد شد، بر همبستگی زنان برای مبارزه با جنگ‌افروزی، که بیشتر قربانیان آن از زنان وکودکان بودند فراخوان داد. او افزود مبارزه برای آزادی بدون شرکت زنان انجام شدنی نیست. کلارا سرانجام سخنانش را با جمله جنگ علیه جنگ (Krieg dem Krieg)، پایان داد. او به نبرد زنان علیه جنگ و جنگ‌افروزی فراخوان داد. و امروز 100سال پس از زتکین، زنان این مبارزه را به اوج رسانده و نبرد علیه دیکتاتوری دینی و بنیادگرایی را که مبنای جنگ‌افروزی، تروریزم و زن‌ستیزی است رهبری می‌کنند. مریم رجوی پرچمدار جنبش نوین برابری و رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، فراخوان به نبرد تمام‌عیار با دیکتاتوری دینی و بنیادگرایی، تهدید اصلی قرن کنونی می‌دهد. او می‌گوید: «شرکت فعال زنان در رهبری، ضرورت نبرد همه‌جانبه علیه بنیادگرایی و دیکتاتوری دینی است. شکست قطعی بنیادگرایی ممکن است. اما به دست همین زنان. آنها هستندکه چهره جهان را تغییر می‌دهند». آن روز مبارزه برای آزادی بدون حضور زنان نمی‌توانست آغاز شود و امروز زنان ایران، با بیلانی افتخار آفرین از بیش از سه دهه نبرد برای آزادی و تقدیم دهها هزار شهید، راهگشای آزادی و برابری و دینامیزم تغییراند و حتمیت آزادی و دموکراسی را در قرن بیست‌ویکم تضمین می‌کنند. مریم رجوی می‌گوید: «درمیان عوامل متعددی که فرا‌رسیدن بهار آزادی ایران را حتمی کرده است، عامل تعیین‌کننده، ظرفیت شکافنده و تغییر‌دهنده زنان است».

واما ما مجاهدین، با سلامی دوباره به 8مارس و تبریک و شادباشی به صدمین سالروز فرخنده‌اش، شکوه و شادابی مبارزه پویا و پایدار خود را مرهون این نیروی عظیم تغییر می‌دانیم. در طلیعه 8مارس، به‌عنوان یگانه جنبشی که آرمانهای 8مارس را در عالیترین مضامین و مظاهرش در صفوف خود محقق کرده، عشق و سپاس بیکرانمان را تقدیم مریم پاک رهایی و انقلاب رهایی بخشی که او به ما هدیه کرد، می‌کنیم و ارزشهای نوینی را که تحت رهبری زنان آفریده شده تا پای جان ارج می‌نهیم. به هزار زن قهرمان و راهبر پایداری در شهر شرف، اشرف درود می‌فرستیم و در برابر دهها هزار زن شهید مجاهد خلق که آرمان آزادی، رهایی و برابری را با رزم و نبرد و فدای همه چیز خود به پیش بردند سرتعظیم فرود می‌آوریم و همبستگی خود را با زنان مبارزی که در هرکجای جهان برای این آرمان مبارزه کرده و می‌کنند اعلام می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/922bb927-239b-4153-a874-8bc1ee17da71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات