728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

وضعیت اسفبار زنان عراقی

-

زنان در عراق - آرشيو
زنان در عراق - آرشيو
تعداد زیادی از زنان عراقی در آلونکهای فلزی تنگی در پستهای بازرسی پلیس و راهروهای دفاتر دولت نوری مالکی روزگار می‌گذرانند. این تصویری است که نیویورک تایمز از وضعیت این زنان ارائه می‌دهد.

در بعقوبه در استان دیالی عراق زنانی هستند که برای تأمین پول برق و اجازه منزلشان حاضر شدند در طرحی برای بازرسی از زنان شرکت کنند. آنها می‌گویند دولت نوری مالکی مدت یکسال است که به آنان حقوقی پرداخت نکرده است.

طرح بکارگیری این زنان برای مقابله با عملیات انتحاری است که از سوی ارتش آمریکا ریخته شد و تأمین مالی آن راهم آمریکا به عهده گرفت اما دولت عراق یکسال است از این زنان استفاده می‌کند اما حاضر به پرداخت حقوق این زنان نیست.

هند جاسم بعد از این‌که همسرش شغلش را از دست داد به این شغل روی آورد. وی به نیویورک تایمز گفت: آنها فقط قول می‌دهند که ماه آینده حقوقتان را می‌دهیم و ماه آینده همین را تکرار می‌کنند.

یک خانم عراقی دیگر که 45ساله است به نیویورک تایمز می‌گوید: همسر او که یک سرباز عراقی بود در سال ۲۰۰۶ توسط شبه‌نظامیان به قتل رسید. یک ماه بعد پسر 17ساله‌اش را هم کشتند. او به تنهایی مجبور بود از 4 دختر و دو پسر جوانش مراقبت کند و خرج آنها را تأمین نماید. گرفتن این شغل تنها راه زنده ماندن او و خانواده‌اش بود.

نیویورک تایمز می‌نویسد: وضعیت این زنان، باعث نگرانی زیادی شده که دولت نوری مالکی چطور می‌خواهد پروژه‌هایی را که توسط دولت آمریکا تأمین مالی شده ادامه بدهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0ce1e2a-9414-4cb2-b8a1-bf5eb5805e2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات