728 x 90

قيام هاي خاورميانه,

۵روز آکنده از وحشت و مرگ و بیمارستانهای مملو از مجروحان و شهیدان، این بود بهای آزاد سازی بنغازی

-

انبوه فراریان از خشونتهای لیبی به سوی مرز تونس سرازیر می‌شوند
انبوه فراریان از خشونتهای لیبی به سوی مرز تونس سرازیر می‌شوند
روزنامه لوموند:
روزنامه لوموند ۶اسفند طی مقاله‌ای می‌نویسد: 5روز آکنده از وحشت و مرگ که بنغازی را از کنترل رژیم قذافی خارج ساخت، می‌باشد.
فرستاده ویژه لوموند به شرق لیبی «آزاد شده» می‌نویسد: نبردهای سخت باعث مرگ صدها تن از ساکنان دومین شهر بزرگ لیبی شده است.
لوموند می‌نویسد: آمریکا و اروپا رژیم لیبی را تهدید به تحریم کردند. غرب حمام خون در لیبی را محکوم می‌کند اما ابزار و امکانات چندانی برای فشار بر طرابلس ندارد. به گفته یک دیپلومات آمریکایی، به‌رغم موضعگیری قاطعانه پرزیدنت اوباما «دست دیپلوماسی آمریکا تا زمانی که شمار زیادی از شهروندان آمریکایی در لیبی هستند، بسته است».

روزنامه لیبراسیون:
لیبراسیون ۶اسفند گزارش می‌کند: در شرق لیبی بیمارستانها مملو از مجروحان و اجساد کشته‌شدگان است. انبوه فراریان از خشونتها به سوی مرز تونس سرازیر است. گزارش از سرزمینی مصیبت‌زده در پی کشتارهای رژیم قذافی.
معمر قذافی در سخنرانی دوم خود خطاب به مردم، قیام‌کنندگان را مشتی «جوان معتاد» توصیف کرد. او در عین استیصال و با کلمات و عباراتی که جنون از آن می‌بارید، گفت این معتادان بچه‌های شما هستند. نگذارید این قرصها و کپسولهای مواد مخدر را که مأموران بیگانه توزیع می‌کنند، مصرف کنند. «لژیون اسلامی»، ارتشی از مزدوران گوش به فرمان رهبر که از آفریقاییهای به استخدام درآمده از بین گروههای شورشی منطقه (چاد، مالی، نیجر) تشکیل می‌شود، عمده کشتارها و وحشت‌پراکنی در بین مردم را انجام می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe16191d-4f39-4509-86c4-35f54d220057"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات