728 x 90

صدور تروريزم رژيم در جهان ,

نیروی قدس و قاچاق سلاح به نیجریه

-

عظیم آقاجانی از اعضای سپاه پاسداران در نیجریه
عظیم آقاجانی از اعضای سپاه پاسداران در نیجریه
یکی از فرماندهان نیروی قدس که در قاچاق سلاح به نیجریه دست داشت، اکنون به آمریکای لاتین اعزام شده است. این اطلاعات جدیدی است که درباره فعالیتهای این نیروی تروریستی فاش شده است.

در جریان کشف یک محموله سلاح از بندرعباس به نیجریه، دو تن از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران شناسایی شدند. یکی از این افراد در حال حاضر در نیجریه در زندان است. وی پاسدار عظیم آقاجانی نام دارد. نفر دوم پاسداری به‌نام علی اکبر طباطبایی است. این پاسدار که از فرماندهان نیروی قدس است توانست به کمک منوچهر متکی که بلافاصله پس از کشف محموله سلاح به نیجریه سفر کرده بود، از این کشور فرار کند. اطلاعات منابع غربی نشان می‌دهد که پاسدار طباطبایی بعد از فرار از نیجریه توسط رژیم ایران به ونزوئلا در آمریکای لاتین اعزام شده است تا در فعالیتهای سپاه در این منطقه شرکت کند. در مورد قاچاق سلاح به نیجریه نیز یک تحقیق جامع مقامهای اطلاعاتی غرب نشان می‌دهد که این یک توطئه به خوبی طراحی شده سپاه پاسداران برای تأمین گروههای شبه‌نظامی در غرب آفریقا بوده است. برخی از این گروهها در سنگال و گامبیا مستقر هستند. دولت نیجریه که از تلاشهای رژیم ایران برای مسلح کردن شبه‌نظامیان اسلامگرای ”حسبه“ در استان شمالی کانو در این کشور به‌شدت خشمگین است این اقدامات رژیم را فاش کرد. به همین دلیل پرونده را به شورای امنیت ارجاع داد و یک هیأت 8نفره سازمان ملل ‌متحد را برای تحقیقات درباره آن پذیرفت. دادگاه پاسدار عظیم آقاجانی روز چهارشنبه در نیجریه برگزار شد. هنوز حکمی صادر نشده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3407d85-376e-4efb-a736-85943dfb9fa4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات