728 x 90

فراخوان خروش بهمن 89,

سی.ان.ان: جنبش در ایران هنوز زنده است و رژیم ایران باید از آن بترسد

-

جوانان قیام - 88
جوانان قیام - 88
تلویزیون سی.ان.ان: در حالی که تظاهرات ضدحکومتی در مصر سرد می‌شود، تظاهرات ضدحکومتی در ایران حرارت بیشتری می‌گیرد. به نظر می‌رسد که نیروهای امنیتی آماده و مایلند هرگونه مخالفت را به هر وسیله ممکن سرکوب کنند…
یک فرمانده ارشد بسیج گفت: «اغتشاشگران جسدی بیش نیستند، ما هرگونه تحرک آنها را به‌شدت در هم خواهیم کوبید».
باید به‌خاطر داشت که ارسال کوچکترین گزارش از داخل ایران بسیار دشوار است. زیرا رژیم ایران فعالیت خبرنگاران، حتی کسانی که به‌طور رسمی در ایران اجازه کار دارند را ممنوع کرده است.
گزارشگر سی.ان.ان: … جمعیت مردم به دهها هزار نفر رسیده که اغلب به‌طور آرام به سوی میدان آزادی راهپیمایی می‌کردند… این تصاویر روی یوتیوب گذاشته شده است. در این تصاویر شبه‌نظامیان بسیج تلاش می‌کنند پوستر خامنه‌ای را از دست تظاهر‌کنندگان خارج کنند. ولی تظاهر‌کنندگان به طرف آنها حمله می‌کنند و آنها را کتک زده و با مشت و لگد به جان آنها افتادند. در مواردی تظاهرات به خشونت کشیده شد، اما اغلب راهپیمایی به سوی آزادی، مسالمت‌آمیز بود. وقتی جمعیت شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» داد، نیروهای امنیتی که هزاران تن بودند، هجوم آوردند. این شعارها بیش از یک سال است که شنیده نشده بود.

سی.ان.ان افزود: طی 2ساعت گذشته تماس ما با همه شاهدانی که در تهران با آنها تماس داشتیم، قطع شده است. آنها به سوی میدان آزادی در حال حرکت بودند. این‌که وقتی به میدان آزادی برسند، چه اتفاقی خواهد افتاد، مشخص نیست. قیام ایران و قیام مصر هر دو طیف گسترده‌یی از مردم را شامل می‌شود که خواستار پایان‌دادن به استبداد و سرکوب بوده و موتور محرکه آن جوانان و نوجوانان بوده‌اند. انقلاب در مصر به پیروزی رسید و حکومت استبدادی را پایین کشید، این‌که جنبش اعتراضی در ایران به کجا برسد، معلوم نیست.
سی.ان.ان افزود: پیداست که جنبش در ایران هنوز زنده است و رژیم ایران باید از آن بترسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88a6bc7b-8dcf-4e8d-952e-14077d7c5e90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات