728 x 90

مصر,

وائل غنیم: امروز روز جشن است

-

وائل غنیم
وائل غنیم
تلویزیون سی.ان.ان: وائل غنیم کسی که گفته می‌شود جرقه این قیام را در میان جوانان مصری با صفحه فیس بوک خود زد به تلویزیون سی.ان.ان گفت: من افتخار می‌کنم که یک مصری هستم. می‌خواهم به همه مردم مصر از اعماق قلبم تبریک بگویم. من در مورد مصر در کتابهای تاریخ خوانده‌ام. ما تصور می‌کردیم که دیگر مصر همین است که ما می‌بینیم. فقط باید بخوریم و بخوابیم. ولی از 18روز پیش مردم کم کم در خیابانها زیاد شدند، ابتدا هزاران بودند، بعد دهها هزارو صدها هزارو به میلیونها رسیدند. ما همه دنبال مصر بودیم. می‌خواهم به حسنی مبارک و سلیمان و سایر کسانی که قدرت را قبضه کرده‌اند بگویم، قدرت برای سرکوب مردم نیست. سرانجام مردم حق انتخاب دارند. ماانتخاب کردیم و این حق قابل احترام است. شما باعث مرگ صدها نفر مصری بیگناه بوده‌اید. شما باید بهای آن را بپردازید. تاریخ مصر شما را یک دیکتاتور خواهد خواند.

امروز روز جشن است. من حتی حاضر نیستم به آن فکر کنم. چند روز است که نخوابیده‌ام. مردم زیادی هستند که به فکر مصر هستند. مردم نمی‌خواستند که میدان تحریر را ترک کنند زیرا می‌ترسیدند اگر بروند، همان وضعیت قبلی برقرار خواهد شد. ولی مردم امروز میدان را ترک نمی‌کنند، زیرا می‌خواهند جشن بگیرند.

غنیم در پاسخ به این‌که هنوز همه ارگانهای سرکوب از بین نرفته‌اند و ممکن است او را دستگیر کنند، گفت: همه آنها از بین رفته‌اند. ما از همه این ارگانهای سرکوب قویتر هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c7fa132-1f1a-40d0-ad55-05d9b328e3af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات