728 x 90

-

قلب مصنوعی

-

قلب مصنوعی
قلب مصنوعی
قلب مصنوعی با وزن 900 گرمی آن از یک مجموعه مدارهای پیچیده الکترونیکی تشکیل شده است. ولی کاملاً مانند یک قلب طبیعی کار می‌کند. این قلب دو دریچه و پمپ دارد که ضربان قلب را بر اساس وضعیت بیمار، چه در حالت استراحت، کار یا تحرک تنظیم می‌کند.

پروفسور الین کارپنتر، جراح در بیمارستان ژرژ پمپیدو فرانسه گفت: ما از روی یک قلب انسان کپی‌برداری کردیم. این قلب تنها یک پمپ نیست، بلکه نمونه کاملی از یک قلب طبیعی است. ضربان قلب انسان دائماًًًً در حال تغییر است. نکته مهم در این قلب مصنوعی، تغییر ضربان است. ضربان آن با وضعیتهای مختلف بیمار تغییر می‌کند. این دستگاه بدن یک انسان با استفاده از قلب مصنوعی است که به‌طور 24ساعته کار می‌کند و در برابر وضعیتهای مختلف از جمله، فشار عصبی، ورزش و خواب قرار می‌گیرد.

دکتر پل کهلر، رئیس بخش آزمایشگاه قلب مصنوعی گفت « برای امتحان، حجم آبی که وارد این قلب می‌شود، را کم کردیم. آب به جای خون جریان دارد. این عمل مشابه زمانی است که فشار خون فرد پایین می‌آید و انسان در حال استراحت است».

این قلب 9سال کار می‌کند و هر شش ساعت یکبار باید باطریهای آن را شارژ کرد. البته با وجود نقصانی که در برابر یک قلب طبیعی دارد، یک نکته مثبت مهم هم دارد. پاتریک کلمبیه مدیر این برنامه می‌گوید: این قلب از مواد شیمیایی ساخته شده، لذا بدن بیمار آن را پس نمی‌زند این قلب 15سال تحت آزمایش و مطالعه قرار داشته، و اکنون 22نفر برای آن داوطلب شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38a9e2a1-14e8-4a1a-86cd-06239f98ef08"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات