728 x 90

افزايش فشار بر زندانيان,

شکنجه وحشیانه زندانی فرهنگ پورمنصوری در سلولهای انفرادی بند ۱ زندان گوهردشت کرج

-

ضرب‌وشتم زندانیان بی‌دفاع - آرشیو
ضرب‌وشتم زندانیان بی‌دفاع - آرشیو
شکنجه وحشیانه زندانی فرهنگ پورمنصوری در سلولهای انفرادی بند ۱ شکنجه‌گاه زندان گوهردشت کرج که منجر به شکستن پای چپ، انگشتان و بینی وی گردید.
زندانی فرهنگ پورمنصوری ۲۷دیماه در پی اعتراضات گسترده زندانیان نسبت به شرایط غیرانسانی و وحشیانه در بند ۵ زندان گوهردشت کرج به سلولهای انفرادی بند ۱ منتقل شد. اعتراضات گسترده زندانیان منجر به در دست گرفتن کامل بند ۵ به مدت ۶روز گردید ولی با وعده و وعیدهای دروغین علی حاج‌کاظم رئیس زندان و فرجی سرپرست اطلاعات زندان، زندانیان اقدام به گشودن دربهای بند نمودند که با یورش وحشیانه گارد زندان و پاسداربندها مواجه شدند.
در این یورش وحشیانه تعداد زیادی از زندانیان بند ۵ مجروح و هم‌چنین تعدادی دیگر با ضرب‌وجرح وحشیانه به سلولهای انفرادی بند ۱ معروف به سگدونی منتقل شدند. اسامی تعدادی از زندانیان که به سلولهای انفرادی بند ۱ منتقل شدند عبارتند از: مجتبی کرمی، احمد بهرامی، حسن شریفی، تقی جیران، غلام علی، سیاوش بنده‌لو، حاجی بنده‌لو، علی کمالی، وحید باباعلیان و حسین عرب
زندانیان فوق با دست‌بند، پابند و چشم‌بند وحشیانه آماج باتونهای پاسداربندها قرار گرفتند و در اثر ضربات آنها دچار شکستگی پا، دست، انگشتان، سر و بینی شدند و بدن آنها کبود و خونین گردید.
فرهنگ پورمنصوری یکی از آن زندانیانی بود که به مدت ۱۸روز در سلولهای انفرادی بند ۱ معروف به سگدونی تحت شدیدترین شکنجه‌های قرون‌وسطایی قرار گرفت. پاسداربندها به دستان و پاهای او دست‌بند و پابند و به چشمانش چشم‌بند زدند و برای مدت طولانی وی را آماج باتونهای برقی و سایر ابزار شکنجه‌ قرار دادند که در اثر این شکنجه‌ها پای چپ او و تعدادی از انگشتانش و هم‌چنین بینی وی شکسته شد. پاسداربندها به فرهنگ پورمنصوری و سایر زندانیان برای مدتی طولانی اجازه استفاده از سرویس بهداشتی نمی‌دادند.
فرهنگ پورمنصوری و سایر زندانیان توسط علی محمدی معاون زندان، فرجی جانشین اطلاعات زندان، رضا ترابی رئیس بازرسی زندان، افسر کشیک پاسدار میرزاآقایی که از شکنجه‌گران و جلادان شکنجه‌گاه می‌باشند و هم‌چنین پاسداربندهایی مانند امینی و سلمانی که شکنجه‌های وحشیانه و قرون‌وسطایی را علیه زندانیان اسیر بکار می‌برند مورد شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفتند.
فرهنگ پورمنصوری پس از ۱۸روز شکنجه‌های غیرانسانی و شکسته شدن پا و انگشتانش به سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج منتقل شد و هم‌چنان از درمان محروم می‌باشد. سایر زندانیانی که نام آنها در بالا ذکر شده است هم‌چنان در سلولها انفرادی و تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aac85c7d-3a6c-4183-bbb3-32341c9dfb40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات