728 x 90

بحران اقتصادي رژيم,

بازگشت قاطر و گاوآهن به کشاورزی ایران

-

بازگشت قاطر و گاو به کشاورزی ایران بعد از حذف یارانه ها
بازگشت قاطر و گاو به کشاورزی ایران بعد از حذف یارانه ها
برپایه گزارش‌هایی که به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رسیده، در برخی شهرستانهای ایران، پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، کشاورزان به‌دلیل گرانی سوخت، برای شخم زدن دوباره به گاوآهن، قاطر و الاغ متوسل شده‌اند. عسگر جلالیان نماینده دیر، کنگان و جم و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تماس با رسانه‌های ایرانی خبر داده که در مناطقی از ایران، افزایش هزینه سوخت تراکتورها و سایر ماشین‌های کشاورزی سبب شده است که کشاورزان آنها را رها کنند و برای شخم زدن مزارع خود بار دیگر به گاوآهن و قاطر و الاغ متوسل شوند.

نماینده مجلس گفته است که به‌طور کلی بررسی مشکلات اجرایی و آئین‌نامه‌ای طرح هدفمندی کردن یارانه‌ها با دشواری جدی روبه‌رو است. به گفته جلالیان، دولت از مسئولان دستگاههای اداری خواسته است که مشکلات مربوط به طبقه‌بندی شدن یارانه‌ها را دسته‌بندی کرده و به ستاد مرکزی هدفمندی یارانه‌ها گزارش دهند، اما تاکنون این گزارش‌ها به مرکز نرسیده است.

مجلس و گزارش‌های نادرست
به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس، وزرای نفت و نیرو، برپایه گزارش‌هایی که از استانها دریافت می‌کنند، گزارش‌های مثبتی تسلیم مجلس کرده‌اند که با واقعیات موجود تناقض دارد.
جلالیان افزوده است که به‌دلیل عدم همکاری مسئولان مناطق مختلف، دولت توانایی جمع‌بندی درست شرایط موجود را ندارد و مشکلات به قوت خود باقی می‌ماند. به‌عنوان نمونه، گزارش‌هایی که تسلیم مجلس شده، کاهش مصرف انرژی در بوشهر را مثبت ارزیابی می‌کنند، در حالی که ماهی‌گیران به علت ناکافی بودن سهمیه مواد سوختی و گرانی آن، صید را رها کرده‌ و بیکار شده‌اند.

در مورد بازگشت بخشی از کشاورزان ایران به وسایل قدیم شخم‌زنی مثل گاوآهن و قاطر یا الاغ، نماینده مجلس گفته است: «این در شرایطی اتفاق می‌افتد که ما می‌خواهیم به سمت پیشرفت و توسعه گام برداریم و استفاده از تکنولوژی‌ها را سرلوحه قرار دهیم. این عقب‌گرد به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef50640b-1668-46bb-aba4-def7851a353f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات