728 x 90

فقر و بيكارى,بحران اقتصادى ايران,

نرخ بیکاری زنان زیر ۳۰سال به ۸۶ درصد بالغ می‌شود

-

بیکاری زنان در ایران
بیکاری زنان در ایران
16مهر94- رسانه‌های حکومتی از جمله خبرگزاری مهر آخوندی، اعلام کردند نرخ بیکاری جوانان زیر ۳۰ سال در ایران به ۷‚ ۴۸ درصد رسیده و همین نرخ در مورد زنان زیر ۳۰ سال به تقریباً ۸۶ درصد بالغ شده است.

متوسط نرخ بیکاری جوانان در نیمۀ اول امسال ۸‚ ۲۷ درصد یعنی ۵‚ ۲ برابر نرخ عمومی بیکاری در کشور است. در این بین، نرخ بیکاری جوانان بین ۱۵ تا ۲۴ سال در استان کهگیلویه و بویراحمد طی تابستان گذشته به ۷‚ ۴۸ درصد رسید و همین نرخ در مورد جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ سال در کرمانشاه ۴‚ ۴۷ درصد بالغ شد.

بر اساس این آمارها از هر دو جوان جویای کار در ایران حتا یک نفر هم موفق به یافتن شغل در کوتاه مدت نمی‌شود و به همین دلیل کشور بی‌وقفه با معضل انباشت تقاضای کار روبه‌رو است.


رسانه هاي حکومتي در پایان با اشاره به بیکاری زنان اضافه کرده‌اند: اوضاع بیکاری زنان بمراتب بدتر از بیکاری مردان است، به‌طوری که در برخی استانها این نرخ به حدود ۸۶ درصد می‌رسد. در این بین، نرخ بیکاری زنان تهران که ظاهراً از وضعیت بهتری برخوردار هستند به حدود ۳۰ درصد بالغ می‌شود، در حالی که نرخ بیکاری زنان در استانهای مازندران و گلستان به ترتیب ۶۸ درصد و ۶۰ درصد است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2040bec4-fffd-40ff-ac8e-9a5051dc7537"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات