728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,حمله به اشرف,لغو محاصره اش

سایت شهر ماگالاس: شهرداران فرانسوی همبستگی خود را با ساکنان اشرف اعلام می‌کنند

-

لوح حمایت 5000 شهردار فرانسوی به رییس‌جمهور برگزیده مقاومت اهدا شد
لوح حمایت 5000 شهردار فرانسوی به رییس‌جمهور برگزیده مقاومت اهدا شد
سایت شهر ماگالاس: شهرداران فرانسوی برای پایان‌دادن به محاصره کمپ اشرف و حفاظت از ساکنان آن فراخوان می‌دهند
از نظر شهرداران فرانسوی شهر اشرف مظهر آرمانهای دموکراتیک مردم ایران است و آنها این شهر را به‌عنوان یک شهر خواهر اعلام می‌کنند.
شهرداران فرانسوی از سازمان ملل ‌متحد می‌خواهند برای برداشتن محاصره اشرف اقدام نماید.
شهرداران فرانسوی از دولت فرانسه می‌خواهند سازمان ملل ‌متحد را برای این منظور ترغیب نماید. آنها مصرانه خواستار تضمین حفاظت اشرف توسط ایالات متحده می‌باشند.
در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه کنگره شهرداران فرانسه، در ۲۴نوامبر در شهرداری منطقه یکم پاریس، فراخوان 5000شهردار فرانسوی برای پایان‌دادن به محاصره کمپ اشرف و به‌رسمیت شناختن حقوق ساکنان آن و نجات بیمارانی که به‌دلیل محدودیتهای اعمال شده توسط نیروهای عراقی و عوامل رژیم ایران، در معرض خطر مرگ قرار دارند، صادر گردید. شهرداران فرانسوی از دولت فرانسه و به‌ویژه وزیر امور خارجه خواستند از دولت عراق بخواهد که به تعهدات بین‌المللی خود در به‌رسمیت شناختن حقوق ساکنان اشرف پایبند باشد و برای برداشتن محاصره اشرف دخالت نماید.

شهرداران فرانسوی از هیأت مساعدت سازمان ملل‌متحد در عراق (یونامی) می‌خواهند تا یک تیم ناظر دائمی، تحت حفاظت نیروهای آمریکایی در کمپ اشرف برقرار کند تا نسبت به تضمین حقوق ساکنان اشرف و پایان‌دادن به محاصره‌ این کمپ که محل استقرار ۳۴۰۰ایرانی مخالف، اعضای سازمان مجاهدین خلق می‌باشد، اطمینان یابد، ساکنان اشرف درحالی‌که دارای استاتوی حقوقی به‌عنوان افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم می‌باشند، 2سال است که از این محاصره رنج می‌برند. محاصره غیرانسانی که به دستور نخست وزیر عراق، نوری مالکی و به دستور رژیم ایران برقرار شده است.
این محاصره از جمله شامل محدودیتهای دارویی و مراقبتهای فوری پزشکی برای بیماران مبتلا به سرطان که در شرایط بحرانی قرار دارند، می‌شود.
در این کنفرانس در مورد بیماری خانم الهام فریدی‌پور ۴۴ساله که از سرطان تیروئید رنج می‌برد و نیروهای عراقی از انتقال او به بیمارستان برای معالجه فوری جلوگیری کردند، ابراز نگرانی شد.
مورد دیگری که در این کنفرانس مطرح شد، در میان دهها بیمار جدی، آقای مهدی فتحی بود که به بیماری سرطان کلیه مبتلا بوده و به‌خاطر جلوگیری از مراقبتهای ضروری پزشکی، در وضعیت ناامیدکننده‌ای قرار گرفته است (مهدی فتحی چند روز بعد از صدور این فراخوان به‌دلیل شدت یافتن بیماریش درگذشت).
شهرداران فرانسوی در این کنفرانس در حضور خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، اعلام کردند که شهر اشرف را به‌عنوان شهر خواهر شهر خود اعلام می‌کنند و به نشانه همبستگی با بیماران اشرف، تصاویر آنها را در ورودی ساختمانهای شهرداری خود نصب می‌نمایند.
شهرداران حاضر در این کنفرانس مطبوعاتی: ژان فرانسوا لوگارت، شهردار منطقه یکم پاریس، امیل بلسیگ، معاون شهردار از ساورن، موریس بوسکاور، شهردار تاورنی، ژان پیر بکه، شهردار اورسوراواز.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b56eeffb-8347-49cd-8427-f73f8d8eeaee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات