728 x 90

-

مرکز موبایل ایران دچار حریق شد

-

مرکز موبایل ایران دچار حریق شد
مرکز موبایل ایران دچار حریق شد
بامداد روز یکشنبه، پاساژ علاءالدین دچار حریق شد و نیمی از مغازه‌های طبقه چهارم آن در آتش سوخت.
ساعت ۳: ۴۳ بامداد روز یکشنبه آتش‌نشانان از طریق تماس تلفنی در جریان وقوع آتش‌سوزی در خیابان جمهوری، نبش خیابان حافظ قرار گرفتند.

آتش‌نشانان ایستگاههای ۱، ۴۶، ۴۰ و ۱۸ از طریق تماس تلفنی در جریان وقوع آتش‌سوزی در خیابان جمهوری، نبش خیابان حافظ قرار گرفتند.
فتح‌الله تیموری، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران حاضر در محل درباره این حادثه گفت: آتش‌سوزی از یکی فروشگاههای طبقه چهارم این مجتمع شروع شده و از طریق فضاهای زیر سقف که برای عبور سیستم تاسیساتی در نظر گرفته می‌شود به سرعت در حال گسترش و سرایت به دیگر فروشگاهها بود.
وی گفت: آتش‌نشانان با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و ایمنی و تلاش همه‌جانبه موفق شدند شعله‌های آتش را مهار و آتش‌سوزی را در کمتر از ۳۰ دقیقه کاملاً خاموش کنند.
تیموری، ساختمان این مجتمع را ناایمن خواند و گفت: از نظر کارشناسان ایمنی سازمان آتش‌نشانی این ساختمان ناایمن است و سامانه‌های اعلام و خاموش کردن آتش‌سوزی موثری برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به بروز سه آتش‌سوزی در این مرکز در سالهای اخیر، افزود: با توجه به این‌که در این مجتمع تجاری فروشگاههای کوچک وجود دارد و انبوهی از لوازم جانبی گوشی تلفن همراه، رایانه و لوازم صوتی به‌صورت ناایمن در آنها انباشته شده است، بروز یک حادثه بسیار کوچک می‌تواند به فاجعه بزرگ با تلفات انسانی و خسارت‌های مالی تبدیل شود.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران هم‌چنین تصریح کرد: علاوه بر بحث چیدمان کالاها در فروشگاههای این مجتمع، نمای کاذب شیشه‌ای فروشگاهها بر ناایمنی این ساختمان افزوده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان این‌که حدود ۲۵ درصد از فروشگاههای طبقه چهارم این مجتمع تحت تاثیر دود، شعله و حرارت ناشی از این آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند و کمتر از نیمی از آنها با زیان‌های مالی جدی روبه‌رو شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0479dee0-2f5e-48e8-afac-48ef93f61f40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات