728 x 90

صدور تروريزم رژيم در جهان ,

محاکمه پاسدار آقاجانی از نفرات ارشد سپاه قدس در نیجریه

-

پاسدار عظیم آقاجانی
پاسدار عظیم آقاجانی
دیلی‌تلگراف چاپ لندن از برگزاری دادگاهی در نیجریه خبر داد که در آن پاسدار آقاجانی از نفرات ارشد سپاه قدس رژیم آخوندی محاکمه خواهد شد.
دیلی‌تلگراف در گزارش خود تحت عنوان جزئیات قاچاق سلاح رژیم ایران به نیجریه فاش می‌شود، نوشت:
در دادگاه نیجریه که قرار است آخر ژانویه شروع شود انبوهی از جزئیات عملیات قاچاق سلاح توسط سپاه پاسداران رژیم ایران در غرب آفریقا برملا خواهد شد و متهم کلیدی در این محاکمه، عظیم آقاجانی است که به‌عنوان یک افسر ارشد سپاه قدس توسط مقامات اطلاعاتی شناسایی شده است.
دیلی‌تلگراف در این گزارش می‌افزاید: مقامات نیجریه می‌گویند سلاحهای قاچاق شده به‌وسیله نیروی قدس سپاه پاسداران صورت گرفته که مسئولیت حمایت از گروههای شبه‌نظامی خارج از کشور را به‌عهده دارد.
مقامات اطلاعاتی نیجریه مطلع شدند دونفر از مقامات رژیم ایران بنامهای عظیم آقاجانی و علی اکبر طباطبایی به‌عنوان فرمانده نیروی قدس در آفریقا شناسایی شدند.
دیلی‌تلگراف واکنش نیجریه در آن زمان را یادآوری کرد و نوشت: نیجریه ناخرسندی خود را از این تلاش رژیم ایران مبنی بر رساندن سلاح به گروههای شورشی نشان داد و گزارشی با جزئیات کامل محموله به کمیته ملل ‌متحد فرستاد. نیجریه هم‌چنین متعهد شد نظارت بر تحریمها علیه رژیم ایران را انجام دهد.
دیلی‌تلگراف افزود: قرار است یک تیم هشت نفره ملل متحد، شامل نمایندگان تمامی اعضای دائم شورای امنیت به نیجریه بروند و تحقیقاتی حول محموله را قبل از شروع محاکمه به‌عمل آورند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44cb3b26-e025-459d-999e-1da17e019593"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات