728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,خروج از ليست تروريستي,دادگ

کنفرانس حمایت اکثریت سنای فرانسه از مقاومت ایران و شهر اشرف

-

سناتور ژان پیر میشل و خانم مریم رجوی در سنای فرانسه
سناتور ژان پیر میشل و خانم مریم رجوی در سنای فرانسه
روز چهارشنبه 22‌دیماه، در سنای فرانسه در کاخ لوکزامبورگ، کنفرانس «حمایت اکثریت سنای فرانسه از مقاومت ایران و شهر اشرف» برگزار شد. در این کنفرانس که رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران مهمان ویژه آن بود، بیانیه اکثریت سنای فرانسه در حمایت از خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران و حفاظت از مجاهدان اشرف، از سوی سناتور ژان پیر میشل به خانم رجوی تقدیم شد.

در این کنفرانس که به‌دنبال تعرض جنایتکارانه فاشیسم دینی حاکم بر ایران و نیروهای عراقی تحت امر کمیته سرکوب اشرف و هم‌چنین پس از حکم دادگاه اسپانیا و آغاز رسیدگی به حمله جنایتکارانه مرداد‌ ۱۳۸۸ به اشرف تشکیل شد، سناتورهای فرانسوی و سایر شخصیتهای شرکت‌کننده، خواستار انحلال فوری کمیته سرکوب اشرف در نخست‌وزیری عراق، پایان‌دادن فوری به شکنجه روانی مجاهدان اشرف با 180‌بلندگو، محاکمه و مجازات مسئولان سرکوب و محاصره و کشتار در 2سال گذشته شدند.

بیانیه اکثریت سنای فرانسه در حمایت از مقاومت ایران، شهر اشرف
مردم ایران با خیزشهای خود و با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «زنده‌باد آزادی» نشان ‌داده‌اند که خواهان پایان دیکتاتوری مذهبی هستند. نقش پیشتاز زنان و جوانان به‌طور خاص تحسین‌برانگیز است.
صدها تن از دستگیر شدگان به دادگاههایی سپرده شده‌اند که آنها را تحت عنوان محاربه -دشمنی با رژیم مذهبی حاکم- محاکمه می‌کند. عفو بین‌الملل نسبت به محاکمات ساختگی و اعدام هواداران مجاهدین که در تظاهرات مسالمت‌آمیز اخیر دستگیر و به «محاربه» متهم شده‌اند، هشدار داده است.
رژیم ایران برای این‌که در سرکوب قیام در داخل ایران دست باز داشته باشد، در پی نابودی ۳۴۰۰‌تن از مخالفان ایرانی در اشرف است. حمله مرگبار نیروهای عراقی به اشرف، به درخواست رژیم ایران، در ژوییه ‌۲۰۰۹ در میان ساکنان بی‌دفاع 11‌کشته و 500‌زخمی برجای نهاد. جهان این جنایتها را محکوم کرد.
مردم ایران خواهان جدایی دین از دولت و یک جمهوری کثرت‌گرا هستند. یک ایران بدون اعدام و غیراتمی که در تفاهم با دیگر کشورها به‌سر ببرد تضمینی برای صلح جهانی است.
خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، با رد‌کردن استمالت از ملایان و حمله نظامی خارجی در ایران، به مقاومت در برابر استبداد مذهبی و همبستگی ملی ایرانیان فرامی‌خواند. این می‌تواند مبنای تغییر دموکراتیک در ایران باشد.
اکنون زمان آن فرا رسیده که اتحادیه اروپا عزم مردم ایران را برای نیل به آزادی قویاً جدی بگیرد.
اولین گام، حمایت کامل از قیامهای مردمی است. باید تأکید شود که رژیم دیکتاتوری مذهبی فاقد مشروعیت است.
دولت فرانسه از موضع مسئولیت خود، به‌عنوان یک عضو دائمی‌شورای امنیت، باید از ملل ‌متحد بخواهد حضور فعالتری در حمایت از حقوق ساکنان اشرف داشته باشد و مسئولیت حفاظت آنها را بر‌عهده بگیرد.
ما معتقدیم ایالات متحده آمریکا، در اجرای قطعنامه 704 کنگره این کشور که از حمایت اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا برخوردار شده است، باید تضمینهای کافی برای حفاظت از ساکنان اشرف ایجاد کند.
فرانسه باید دولت عراق را به به‌رسمیت شناختن حقوق ساکنان اشرف به‌عنوان افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو، فرا بخواند.

قسمتهایی از سخنان خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
اشرف سمبل پایداری و مقاومت برای آزادی و الهامبخش مردم ایران است.
آنها همان نقشی را در ایران دارند که مقاومین برای فرانسه در دوران اشغال نازیها داشتند.
رژیم ملاها بهتر از هر‌ کس به نقش سمت‌دهنده اشرف واقف است. به‌همین دلیل برای نابودی جنبش مقاومت ایران بر انهدام اشرف متمرکز شده است.
5‌روز پیش، به‌دنبال سفر وزیر خارجه رژیم به عراق، عده‌یی از مزدوران رژیم ایران در عراق با همکاری نیروهای نظامی، به اشرف حمله کردند و با پرتاب سنگ و کوکتل‌مولوتف، 176‌تن از جمله 91‌تن از زنان مجاهد را مجروح کردند. به گواهی فیلمها، نیروهای عراقی در تعرض به اشرف شرکت داشتند.
من شما را به یک کارزار بین‌المللی برای خاتمه‌دادن به رنجهای اشرف و شکنجه‌های روانی از سوی مزدوران رژیم ایران، فرا می‌خوانم.
من شما را به تلاش برای منحل‌کردن کمیته سرکوب اشرف در نخست‌وزیری عراق که مسئول کلیه این جنایات است، فرا‌می‌خوانم.

سخنان سناتور ژان پیر میشل
در بین سناتورهای امضا‌کننده بیانیه اکثریت سنا البته چهره‌های برجسته هر یک از گروهها حضور دارند. هم‌چنین نایب‌رئیس سنا روبر لوار که تا لحظه‌یی دیگر در جلسه حضور خواهد یافت. هم‌چنین رؤسای کمیسیونها هستند از جمله کمیسیون قوانین، کمیسیون امور اقتصادی و نایب‌رئیسان کمیسیونها و هم‌چنین در بین آنان بعضی رؤسای شوراهای منطقه و شوراهای استان و وزرای پیشین هم دیده می‌شوند. پیش از ما، اکثریت مجلس ملی فرانسه و بعد ۵۰۰۰‌شهردار بیانیه مشابهی امضا کرده‌اند. بیانیه نمایندگان در مجلس ملی و بیانیه شهرداران در مراسمی در شهرداری منطقه یک پاریس تقدیم خانم رجوی شد.
این فوران همبستگی کاملاً مشروع با مقاومت ایران، در مرزهای فرانسه متوقف نمی‌شود، 30پارلمان در اروپا، مجلس نمایندگان آمریکا و پارلمانهای استرالیا، کانادا و پارلمانهای چند کشور عرب نیز حمایت خود را از اشرف و از مقاومت مردم ایران اعلام کرده‌اند.
چیزی که خیلی مهم است بیانیه مصوبه پارلمان اروپا در 25‌نوامبر گذشته توسط اکثریت پارلمان اروپا است که نمایندگان تمام کشورهای عضو اتحادیه و طبعاً تمام تشکلهای سیاسی نمایندگی‌شونده در پارلمان اتحادیه را دربر می‌گیرد.
از سوی دیگر در همین ماههای اخیر قطعنامه‌هایی هم در کنگره آمریکا ارائه شده که در اولی، اکثریتی از نمایندگان از شخص رئیس‌جمهور خواسته‌اند که مسئولیت حفاظت از اشرف را عهده‌دار شود و در دومی، با 110امضا خواستار حذف سازمان مجاهدین از لیست شده‌اند.
مهمان افتخاری امروزمان، جناب وکیل خوان گارسه، سوابق طولانی در دفاع از حقوق‌بشر دارد و از مشاوران سیاسی سالوادور آلنده در شیلی بوده است. او امروز به اعتبار صلاحیت عام دادگاهها و براساس شکایت ساکنان اشرف در اسپانیا، پرونده محاکمه علیه کسانی که به‌ ساکنان کمپ اشرف حمله کرده‌اند را تشکیل داده و به‌نظرم می‌توان به او و به کل دستگاه قضایی اسپانیا تبریک گفت.

سخنان دکتر خوان گارسه
هنگام دیدن فیلم حمله اخیر به اشرف 2چیز توجهم را شدیداً جلب کرد. از یک‌ طرف، حضور نیروهای اونیفورم‌پوش که تابع نوعی انضباط هستند و اینها حضور داشتند، اما واکنشی نشان نمی‌دادند و گاه حتی در پرتاب سنگ شرکت می‌کردند. سنگ‌انداختن در این منطقه جهان مرا به‌یاد سنگسار هم می‌اندازد. این وضعیت هم‌چنین یادآور «پوگروم»، به‌معنی تهاجم و غارتگری اوباش چماقدار است. سناتور میشل درباره جنبش جهانی همبستگی و اتفاق‌نظر سیاسی که در چندین کشور به‌وجود آمده و البته بسیار مهم است، صحبت کرد. من می‌خواهم خیلی خلاصه نقطه‌نظرم را در مورد بعد حقوقی آن‌چه در اشرف می‌گذرد بیان کنم. زیرا حقوق بین‌الملل در برابر این رویدادها و فاکتها منفعل نیست. مجموعه گسترده‌یی از نورمها و ضوابط بین‌المللی موجود است که برخی از آنها را دولت عراق خود امضا کرده است. منظورم به‌خصوص کنوانسیون ژنو و هم‌چنین معاهده بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که به‌موجب آن، این‌گونه وقایع نه‌تنها نباید روی دهد، بلکه مسئولان آن نیز باید مجازات شوند.
بیش از 180‌بلندگوی پیرامون کمپ با آن سر‌وصدای کرکننده که روزوشب تولید می‌کنند، مصداق شکنجه است و شکنجه‌گران طبق معمول، درحال سنجش تأثیرات این شکنجه هستند. این کار البته مطلقاً مغایر کنوانسیون ژنو، کنوانسیون بین‌المللی علیه شکنجه و علیه جوهر انسانیت است. پس این کار باید متوقف شود. ژنرال عراقی عبدالحسین شمری چه به دادگاه بیاید و چه نیاید، حق دارد برای خود وکیل مدافع تعیین کند و اگر این کار را نکند دادگاه اسپانیا برایش وکیل تسخیری تعیین خواهد کرد و اگر احیاناً هیچ‌گاه به دادگاه نیاید، در‌ آن‌ صورت حقوق بین‌الملل اقدامات دیگری را مانند حکم جلب بین‌المللی، که لازم‌الاجرا است، پیش‌بینی کرده است.

سخنان سناتور لویی مرماز
جای تبریک دارد که قضاییه اسپانیا به جنایت فجیعی که در اشرف صورت گرفته است، رسیدگی می‌کند و ژنرال عراقی متهم به داشتن مسئولیت در وقایع اشرف را به دادگاه احضار کرده است. دادگاه اسپانیا در ورای این ژنرال عراقی، دولت او را هم هدف قرارداده است، چرا که بر اعمال او سرپوش گذاشته است.
به‌همین دلیل است که ما با این قدرت گردآمده‌ایم تا به مردم و به شما خانم رئیس‌جمهور بگوییم که با مبارزه شما بسیار احساس همبستگی می‌کنیم و بسیار تمایل داریم به جامعه بین‌المللی فشار بیاوریم و البته این کار را از دولت خودمان شروع می‌کنیم، تا عدالت در مورد مردم ایران برقرار شود.

سخنان خانم انیسه بومدین
نزدیک به ۳۵۰۰‌تن در اشرف در معرض شکنجه روانی با 180‌بلندگو هستند به‌طور شبانه‌روزی آنها را تهدید می‌کنند.
دولت آمریکا، چه بخواهد و چه نخواهد، مسئولیت عظیمی بر دوش دارد زیرا تعهد احترام به حقوق‌بشر داده بود. ولی ما شاهد جنایاتی هستیم که به این و یا آن شکل ادامه دارند...
مسئولیت آمریکا، به‌خصوص از این بابت مهم است که اکثریت نمایندگان کنگره آمریکا خواستار حفاظت از اشرف هستند و موافق این هستند که سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست خارج شود. من باید به آقای گارسه به‌خاطر این‌که پرونده رسیدگی به این جنایات علیه اشرفیان را در دادگاه اسپانیا گشود، تبریک بگویم.

سخنان ماریو استازی
هر بار که ما صحبت از اشرف می‌کنیم، البته که خود را با واقعیتهای سختی درگیر می‌کنیم. وقتی می‌گوییم ۳۰۰۰‌نفر، این به‌معنی 3هزار بار یک انسان است، این 2معنی دقیقاً یکی نیستند. یعنی 3هزار بار سرنوشت انسان، 3هزار بار امید یک انسان، و گاه 3هزار بار رنج و درد‌کشیدن.
من به‌خشم می‌آیم. من عکس‌العمل نشان می‌دهم، تا آن‌چه مرا به خشم و انزجار آورده است، رخت بربندد.
ما وکلای فرانسوی از این پس خواهیم توانست آن چه را که در دادگاه اسپانیا اتفاق افتاده، خاطرنشان کنیم تا آن چه برایش تلاش می‌کنیم بهتر درک شود.
امروز این‌جا موضوع ۳۰۰۰اشرفی را پیش‌رو داریم و تمامی کسانی که در نقاط دیگر هستند و تمام کسانی که در ایران هستند و در انتظار روزهای بهتر به‌سر می‌برند.

سخنان سید احمد غزالی
می‌خواهم به‌طور خاص به‌خاطر تلاشهایی که در سنا و مجلس ملی فرانسه جهت شناساندن مقاومت ایران در انظار جهانی برای حمایت از اشرف و حمایت از مقاومت ایران انجام شد تبریک بگویم.
به‌خاطر گردهم آوردن افراد از همه گرایشهای سیاسی و فکری، سناتورها و نمایندگان مجلس ملی، حول موضوع مقاومت ایران، از شما سپاسگزارم.
علاوه بر این می‌خواستم تبریکات خودم را تقدیم خوان گارسه کنم که سالهاست کارهای او را دنبال می‌کنم، او یک کار فوق‌العاده انجام داد که نتیجه‌اش تا به‌حال عظیم بوده است.
ما در فیلمها شاهد بودیم که افرادی نظامی که ظاهراً برای حفاظت و به نام قانون در اطراف اشرف هستند، قانون را لگدمال می‌کردند و به افراد حفاظت‌شده تهاجم می‌کردند. اکنون نمایندگان کنگره و سیاستمداران آمریکایی هشدار می‌دهند که آمریکا اگر حفاظت اشرف را تضمین نکند اعتبارش به زیر سؤال می‌رود.

سخنان قاضی فرانسو کلکومبه
قرارگاه اشرف طی سالیان تبدیل به چیزی فراتر از یک سمبل شده است، این قرارگاه اینک واقعاً نفس خود مقاومت در ایران محسوب می‌شود. دقیقاً به‌همین دلیل است که با چنین خشونتی توسط دولت مورد هجوم واقع می‌شود. اما رژیم (ایران) همزمان، با حمله به اشرف، در عین‌حال بر‌ اعتبار آن می‌افزاید.
علی صارمی به‌خاطر دیدار با فرزندش در اشرف در دسامبر اعدام شد، یعنی در زمان انتخاب شده از نظر سیاسی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی ایران که رادیکال‌تر شده است.
نخستین شعارها در سال 88 ‌علیه انتخاب متقلبانه احمدی‌نژاد بود. بعد تبدیل به شعار علیه خود احمدی‌نژاد شدند و حالا تبدیل به شعار علیه کل رژیم شده‌اند. این شعارها عملاً همان شعارهایی هستند که سازمان مجاهدین خلق مدتهاست سر می‌دهد، سازمانی که طی سالیان، به‌خاطر مقاومت تبدیل به سمبل جنبش دموکراتیک سازمان‌یافته‌یی شده که تمامی ایرانیان به‌ دور آن گرد آمده‌اند، چه در داخل و چه در خارج از کشور.
کافی است گردهماییهای شما مشاهده شود. روشن است که بخش بزرگی از افراد آن گردهماییها عضو سازمان مجاهدین نیستند، ولی خانم رئیس‌جمهور، بسیاری از ایرانیان ساکن خارجه در چهره شما تصویر کسی را می‌بینند که می‌تواند پرچم و حتی شمشیر را برای فتح آزادی در این کشور به‌دوش بکشد. موضوع دعوا، همین است.

سخنان سناتور بریزا خیاری
خانم رئیس‌جمهور، از شما به‌خاطر مبارزه‌یی که برای مردم ایران به پیش می‌برید، تشکر می‌کنم. شما مبارزه‌یی را پیش می‌برید که نه‌تنها مبارزه‌یی برای آزادی مردم ایران است، بلکه در‌عین‌حال، مبارزه‌یی برای اسلام روشنایی نیز هست.
این تصادفی نیست که خانم بومدین این‌جاست و آقای نخست‌وزیر سید احمد غزالی این‌جاست. آنها به‌عنوان شخصیتهای الجزایری معنی مقاومت را به‌خوبی درک می‌کنند.
من به کاری که اسپانیولیها کردند، درود می‌فرستم. آنها در این زمینه در نوک پیکان حقوقی هستند. واقعاً آنها شایسته هستند که تشویق بشوند. در‌ مورد اشرف باید بگویم ما تا هر‌چقدر که لازم باشد، خود را ایرانیان اشرفی می‌دانیم.

سخنان سناتور برنادت دوپون
من البته با اهداف کنفرانس در حمایت از مقاومت ایران ابراز همبستگی می‌کنم. من یک مسیحی کاتولیک هستم و به همه مذاهب احترام می‌گذارم. بنابراین نمی‌توانم درک کنم که یک خلق یا یک دولت توسط یک حکومت مذهبی اداره شود که دیگران را سرکوب می‌کند و به‌خصوص مقاومت شما را سرکوب می‌کند.

سخنان سناتور ژان کلود فرکون
من با آن‌چه که گفته شد کاملاًً همبسته و همسو هستم و مسایل بسیار عالی بیان شد.
می‌خواستم بگویم واقعاً چقدر اقدام شما را تحسین می‌کنم. در این تلاشها ما همگی در این جا در خانه جمهوری فرانسه هستیم و به نام اصول جمهوری است که به این‌جا آمده‌ایم تا از شما حمایت کنیم. چرا که مبارزه شما یک مبارزه عادلانه است و آن‌چه که به‌طور خاص علیه اشرف می‌گذرد غیر‌قابل‌قبول است.

سخنان دکتر صالح رجوی
جامعه ایران مانند آتشفشانی در مسیر انفجار است که رژیم ملایان تلاش می‌کند با سرکوب فزاینده آن ‌را مهار کند. سرکوبی که اساساً متوجه خانواده مجاهدان اشرف است. چرا؟ به‌دلیل این‌که اشرف، سمبل امید و سرچشمه مقاومت مردم و جوانان ایرانی محسوب می‌شود.
ما شاهد هستیم که افراد اشرف، در زیر ضربات، در‌حالی‌که خون از بدنشان جاری است، شعار می‌دهند که حتی اگر قطعه‌قطعه‌مان کنید به مبارزه خود ادامه خواهیم داد...
شما نمایندگان مردم فرانسه وظیفه خود را به جا آورده‌اید و امروز زمان آن فرا رسیده که در کنار منتخبین مردم، در کنار حقوقدانان، در کنار شخصیتهای دموکراتیک، قوه مجریه و سیاستمداران هم به‌خود آیند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5edd6384-91f8-4cd2-b925-85c8428cd0c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات