728 x 90

-

نابسامانی در خانواده: رشد بی‌سابقه طلاق

-

رشد بی‌سابقه طلاق
رشد بی‌سابقه طلاق
درحالی‌که دولت گماشته ولی‌فقیه برای ازدواج و افزایش تولید مثل تبلیغ می‌کند و برای این منظور ترفندهای مختلف از جمله پایین آوردن سن ازدواج را به اجرا گذاشته است، رسانه‌های حکومتی گزارشاتی پیرامون افزایش بی‌سابقه طلاق منتشر می‌کنند. یک رسانه حکومتی موسوم به «خلیج فارس» روز چهارشنبه از رشد ۵درصدی میزان طلاق، در مقابل رشد یک درصدی میزان ازدواج خبر داده است!
خلیج فارس، ۲۲دیماه: سید مجید نبوی معاون دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کل درباره آمار ازدواج و طلاق در ۹ ماهه اول سال گفت: در این مدت در بوشهر ۱۲۱۰طلاق ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش در حدود ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد و میانگین رشد آن نیز ۳.۲۵درصد بوده که بالاترین رشد طلاق در کشور می‌باشد.

رشد ازدواج یک درصد، رشد طلاق ۵درصد!
نبوی که درباره آمار طلاق و ازدواج کشور طی ۹ماهه امسال با «جوان» گفتکو کرده، می‌گوید: از تعداد ۱۸۳۷طلاق در ۹ماهه اول امسال، ۵۸هزارو ۹۹۵نفر در مناطق شهری و ۱۴هزارو ۸۴۲مورد در نقاط روستایی رخ داده است. به گفته وی در مقابل رشد 7/5درصدی طلاق در این مدت از سال، ازدواج تنها یک درصد افزایش داشته است.
به گفته معاون دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کل کشور، تا پایان آذرماه در هر شبانه روز ۳۶۵طلاق ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/5درصــد افـزایش یافته است.

بیشترین طلاق در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹سال
بنابر اظهار نبوی، هم‌چنین بیشترین میزان طلاق در میان مردان در گروه سنی ۲۹ تا ۲۵ساله با رقم ۲۸هزارو ۲۴۸واقعه و در میان زنان در گروه سنی ۲۹ تا ۲۵ساله با رقم ۲۵۲۱۸ واقعه بوده است.

زنگ خطر را بشنویم
ارائه آمار رسمی درباره رکودزنی بوشهر در رشد طلاق، باید زنگ خطر را برای مسئولان استانی روشن کرده باشد. در حالی که مسئولان ثبت احوال استان تمایلی به ارائه چنین آماری ندارند -که البته در رشد یا کاهش آن تاثیرگذار نیستند- اخیراً نیز خبرگزاری مهر در گزارشی اعلام کرد هر ۵ساعت یک طلاق در بوشهر ثبت می‌شود.
در همین حال سیامک احمدی عضو شورای شهر بوشهر نیز با اشاره به آمارهای جسته‌وگریخته که منتشر شده، طلاق در استان را هولناک توصیف کرد.
انتظار آن است که مسئولان مربوطه جدی‌تر به ریشه‌های رشد پدیده‌ای نظیر طلاق در استان نگاه کرده و آن را رصد کنند تا نسخه متوقف کردن این رشد به‌دست آمده و اعلام گردد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6c99bf2-315c-4270-bcac-6c9f757a5019"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات