728 x 90

بحران اقتصادي رژيم,

حذف یارانه شیر و خطر ورشکستگی دامداران

-

حذف یارانه شیر باعث بی‌بازار ماندن 2میلیون تن شیر تولیدی دامداران خواهد شد
حذف یارانه شیر باعث بی‌بازار ماندن 2میلیون تن شیر تولیدی دامداران خواهد شد
تهران - خبرگزاری کشاورزی ایران، ۱۱دیماه ـ حذف یارانه شیر که در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها صورت گرفته است، باعث بی‌بازار ماندن 2میلیون تن شیر تولیدی دامداران خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب گفت: بر اساس اخبار شنیده شده از وزارت بازرگانی، دولت از بهمن‌ماه یارانه شیر را حذف خواهد کرد.
جمشید سلیمانی افزود: در صورتی که این اقدام دولت صحت داشته باشد، به این معناست که 2میلیون تن از شیر تولیدی کشور بی‌بازار مانده و باید به‌صورت دورریز از چرخه تولید خارج شود.
وی خاطرنشان کرد: شیر مانند سایر محصولات کشاورزی نیست که قابلیت ذخیره‌سازی و نگهداری داشته باشد و در صورت عدم‌پذیرش از سوی کارخانه‌های لبنی به سرعت فاسد شده و از چرخه تولید خارج می‌شود.

افزایش ۱۱۵تومانی قیمت شیر پس از اجرای لایحه
سلیمانی ادامه داد: با اجرای لایحه هدفمند‌کردن یارانه‌ها، قیمت هر کیلوگرم شیر به‌صورت مستقیم ۷۰ تا ۷۵تومان و به‌صورت غیرمستقیم ۳۰ تا ۴۰تومان افزایش قیمت خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در بخش هدفمندسازی یارانه‌ها و تدوین بسته حمایتی تاکنون از تشکلهای تولیدی شیر و گوشت که جزو مهمترین محصولات استراتژیک کشور است، دعوتی به‌عمل نیامده است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران یادآور شد: با افزایش قیمت گازوییل از ۵/۱۶ به ۱۵۰ و ۳۵۰تومان قیمت تمام‌شده شیر و گوشت افزایش قابل توجهی خواهد یافت و رنج افزایش قیمت در دامداریهای صنعتی با سرعت بیشتری روبه‌رو خواهد بود.
سلیمانی تاکید کرد: بیش از ۴۵درصد از واحدهای تولید شیر و گوشت کشور را واحدهای صنعتی تشکیل می‌دهند که به علت استفاده از ابزارآلات صنعتی نظیر میکسر و تراکتور هزینه ثابت آنها به‌شدت افزایش خواهد یافت و خطر ورشکستگی دامداران مذکور را تهدید می‌کند.
وی اظهار داشت: علاوه بر دامداران صنعتی، دامداران سنتی نیز به‌دلیل بالا رفتن نهاده‌های دامی نظیر جو، ذرت و سویا با مشکل روبه‌رو هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08a78ad9-9ffb-4a24-bb65-35a23b31e79e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات