728 x 90

حمله به اشرف,

کمیته ایتالیایی، حمله به اشرف را محکوم کرد

-

پرتاب سنگ توسط مزدوران به سمت مجاهدان اشرف
پرتاب سنگ توسط مزدوران به سمت مجاهدان اشرف
کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد حمله جنایتکارانه امروز در عراق علیه پناهندگان ایرانی ساکن کمپ اشرف که حوالی ظهر امروز به وقت محلی از طرف مزدوران رژیم ایران که توسط سفارت ایران در بغداد و کمیته سرکوب اشرف در نخست‌وزیری عراق گردآوری شده بودند را محکوم می‌نماید.

گروههای مهاجم با پرتاب سنگ، بطری، اشیاء برنده و کوکتل مولوتوف به داخل کمپ، باعث مجروح شدن ۱۷۵نفر که در بین آنها ۸۳زن می‌باشند شدند.
این عمل خشونت‌آمیز غیرقابل قبول جدید علیه افراد حفاظت‌شده تحت حمایت حقوق بین‌المللی به‌دنبال تصمیم چند روز پیش دادگاه ملی اسپانیا می‌باشد که طی حکمی پرونده تحقیقات علیه مسئولین حمله خونین علیه اشرف در ژوئیه ۲۰۰۹ که در آن ۱۱نفر از ساکنان جان خود را از دست داده و صدها نفر مجروح شدند را صادر نمود. در ۵ژانویه امسال وزیر‌ خارجه رژیم ایران علی‌اکبر صالحی نخست‌وزیر عراق مالکی را در بغداد ملاقات می‌کند که در آن صریحاً از او می‌خواهد که اقدامات مشخصی را علیه اعضای مجاهدین خلق ایران ساکن اشرف اتخاذ کند.
نیروهای مسلح عراق که به ظاهر بایستی حفاظت ساکنان اشرف را طبق الزامات کنوانسیون چهارم ژنو تضمین کنند، تماماً در خدمت حل‌وفصل این حمله بودند.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد یک بار دیگر تاکید می‌کند که آمریکا بایستی بر اساس الزامات بین‌المللی حفاظت ساکنان اشرف را به عهده بگیرد که در ژانویه ۲۰۰۹ تحویل عراق داده بود و این‌که سازمان ملل ‌متحد بایستی با حداکثر فوریت یک هیأـت مانیتورینگ دائم در اشرف مستقر کند.

رم، ۷ژانویه ۲۰۱۱
کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد
رئیس کمیته: کارلو چیچولی، نماینده پارلمان ایتالیا
رئیس مشترک کمیته: الیزابتا زامپاروتی، نماینده پارلمان ایتالیا
دبیرکمیته: آنتونیو استانگو
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9eef11d0-6875-46d7-ba7a-6e11d0b31f0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات