728 x 90

-

گفتگوی تحلیلگر آخوندها و علی دباغ در خصوص حضور مجاهدین در عراق

-

تلویزیون العراقیه
تلویزیون العراقیه
به دنبال سفر علی اکبر صالحی به بغداد و گفتگوهای مبسوط او با مالکی درباره مجاهدین و قرارگاه اشرف، شب گذشته تلویزیون دولتی عراق گفتگویی بین یکی از تحلیلگران رژیم به‌نام امیر موسوی از تهران با علی دباغ وزیر مشاور و سخنگوی رسمی دولت عراق در بغداد، ترتیب داد:
-کارشناس رژیم آخوندی، در مورد سفر شتابزده وزیر خارجه رژیم به بغداد، صراحتاً گفت: مسائل دو جانبه زیادی بین ما وجود دارد از قبیل ترسیم مرزها، اما موضوع اصلی نزد ایران، غیر از مسائل مورد علاقهٴ مشترک، طبعاً موضوع سازمان تروریستی خلق می‌باشد و غیر از این همه امور قابل حل است.
مجری برنامه از مزدور مزبور پرسید آیا منظور شما قرارگاه اشرف است، که او پاسخ مثبت داد و گفت بله منظور قرارگاه اشرف در استان دیالی است.

در ادامه همین گفتگو، علی دباغ، وزیر مشاور و سخنگوی رسمی دولت عراق، گفت: این‌که ایران به این مسأله توجه دارد برای این است که حضور مجاهدین خلق در عراق می‌تواند نگرانی آور باشد... ...
ما اعتراف می‌کنیم که این یک مشکل است ولی اکنون بعد از تشکیل دولت جدید برخورد با آن باید با توجه به وضعیت انسانی صورت گیرد و این‌که نباید اجبار و زوری در کار باشد.

سخنگوی رسمی دولت عراق افزود: این اصول ثابتی است که ما مشخص کرده‌ایم، اینها اصول ثابت عراق هستند... در نتیجه ما با حضور ایرانیان، یعنی اعضای سازمان خلق، با این اصول برخورد می‌کنیم و با صلیب‌سرخ و سازمانهای بین‌المللی و اتحادیهٴ اروپا و هر کس که آنها را بپذیرد همکاری می‌کنیم.

احمدالابیض، پژوهشگر و مفسر سیاسی عراقی، در پایان این گفتگو نتیجه‌گیری کرد: در مورد موضوع مجاهدین خلق، امروز وضعیت سیاسی عراق تغییر کرده و از حضور هیچ سازمانی استفاده نمی‌کند تا نقطه شروع حمله‌ای علیه ایران باشد. حضور انسانی در عراق اشکالی ندارد و سازمانهای بین‌المللی بایستی این حضور را سرپرستی کنند، اما حضور مسلحانه است که قابل‌قبول نیست، نه برای مجاهدین خلق و نه هیچ سازمان دیگر. … .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8e09c15-40e5-494f-86b3-bd9a6d921d55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات