728 x 90

شهيدان قيام,

مجاهد دلیر علی صارمی برجسته‌ترین زندانی مقاوم سیاسی، پس از ۲۴سال زندان و شکنجه، به عهد خود با مردم ایران وفا کرد

-

مجاهد قهرمان علی صارمی
مجاهد قهرمان علی صارمی
قهرمان مجاهد خلق علی صارمی که صبح روز سه‌شنبه ۷دیماه در ۶۲سالگی به‌شهادت رسید در سال ۱۳۲۷ در بروجرد متولد شد. او پس از پایان تحصیلات دانشگاهی خود و تسلط به ۵ زبان خارجی به جامعه فرهنگیان پیوست و به تدریس دبیرستانهای مختلف اشتغال داشت.

قهرمان شهید در مجموع ۲۴سال از عمر خود را در زندان سپری کرد و در معرض انواع فشارها و شکنجه‌ها قرار داشت. او به‌راستی برجسته‌ترین زندانی سیاسی مقاوم در روزگار ماست

در زمان شاه دو سال در زندان بود و با پیروزی انقلاب ضدسلطنتی از زندان آزاد شد و به جنبش معلمین، تشکل فرهنگیان هوادار مجاهدین پیوست اما پس از ۳۰خرداد دستگیر شد و به زندان رفت.

قهرمان شهید، در مجموع ۵ بار در حاکمیت رژیم پلید خمینی متناوباً در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ دستگیر و در شکنجه‌گاههای گوهردشت و قزلحصار و اوین زندانی گردید. اما هر بار پس از خاتمه دوران محکومیت و آزادی از زندان با عزمی جزم‌تر به ادامه مبارزه روی آورد.

این قهرمان مجاهد خلق آخرین بار در شهریور ۱۳۸۶ دستگیر و تا زمان شهادت در بامداد امروز در شکنجه‌گاه اوین بود.
علی صارمی که ۴ فرزند دارد، در فاصله آزادی خود از زندان، ۳ بار در سالهای ۸۲ و ۸۳ و ۸۴ به اشرف سفر کرد.
در این سالیان، او را ۴ بار به دادگاه ارتجاع آخوندی بردند اما به‌دلیل قبول نکردن اتهامات نتوانستند حکم مشخصی به او بدهند. در اسفند ۱۳۸۴تنها دلیل دستگیری او گل گذاشتن بر مزار دکتر محمد مصدق از جانب رهبری مقاومت بود که به‌خاطر آن در آذر ماه ۱۳۸۵ محاکمه و به ۶سال زندان همراه با تبعید یکساله به زندان میناب محکوم گردید

قهرمان خلق در سال ۱۳۶۶تنها پسر خود بنام اکبر را راهی اشرف و ارتش آزادی‌بخش ملی ایران نمود. آخرین دستگیری او در نیمه شهریور ۱۳۸۶ به‌دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای قتل‌عام سال ۶۷ در خاوران بود و از این پس تا زمان شهادت او در شکنجه‌گاههای رژیم آخوندی به‌سر برد.


به‌دنبال اعدام زبونانه مجاهد قهرمان علی صارمی، خانواده وی همراه با سایر خانواده‌های زندانیان سیاسی مقابل زندان اوین تجمع کردند و با دژخیمان رژیم درگیر شدند. خانواده‌ها خواستار تحویل گرفتن پیکر مجاهد شهید علی صارمی بودند، ولی دژخیمان رژیم از آن طفره رفته و گفتند آن را از کهریزک تحویل بگیرند. با اعتراض خانواده‌ها که به درگیری با شکنجه‌گران زندان اوین منجر گردید، پویا و مهین صارمی دختر و همسر علی صارمی، محترم صارمی‌خواهر وی، اکرم سنجری مادر زندانی سیاسی میثاق یزدان پناه و هادی و محبوبه منصوری پسر و خواهر زندانی سیاسی محمدعلی منصوری دستگیر و به زندان اوین منتقل شدند.

رژیم آخوندی با ترفند معمول لجن‌پراکنی، برای تحت الشعاع قرار دادن جنایت امروز خود اعلام کرد که «اعدام یک عضو گروهک منافقین» به اتهام محاربه، همراه با اعدام علی اکبر سیادت به‌عنوان «عامل سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی» صورت گرفته است.

خبرگزاریها و سایتهای رژیم آخوندی در یک خبر کلیشه‌ای و بسیار سخیف از سوی قضاییه ولی‌فقیه ارتجاع که بیشتر به رجزخوانیهای احمقانه شمر و حرمله شباهت دارد تا یک متن حقوقی، حکم صادره از سوی سردژخیم ولایت را به شرح زیر گزارش کردند:

«معدوم (علی صارمی) در سال ۱۳۸۱، ضمن سفر به اردوگاه منافقین در عراق، موسوم به اشرف، با فراگیری آموزشهای لازم به کشور باز می‌گردد. وی پس از بازگشت به ایران، همراه با تعدادی از زندانیان آزاد شده گروهکی شروع به فعالیت تبلیغی به نفع منافقین می‌نماید و در همین رابطه منافقین با واریز مبالغی به حساب بانکی وی، هزینه‌ی برگزاری جلسات درون گروهی و چاپ و توزیع نشریه‌ای موسوم به سرزمین آریایی را پرداخت می‌نمودند. وی در این مدت در محل کار خود به‌طور علنی برای منافقین تبلیغ کرده، تصاویر سران گروهک را توزیع می‌نمود و در جذب و اعزام تعدادی از افراد به قرارگاه منافقین در عراق و برگزاری و سازمان دهی جلسات تشکیلاتی به‌مناسبتهای مختلف و ارسال فیلم این جلسات جهت پخش در سیمای نفاق و تهیه و پخش بروشورهای تبلیغی منافقین و پوستر سران گروهک، جهت نصب در معابر عمومی و ارتباط با سرپل منافقین طبق دستور گروهک یاد شده، نقش فعال و موثری داشته است.

علی صارمی در اسفند ماه ۱۳۸۴ به اتهام از سرگیری فعالیت تبلیغی علیه نظام در راستای اهداف تبلیغاتی گروهک منافقین و عضویت در گروهک یاد شده، به همراه چند تن دیگر در مراسم مربوط به گروهکها دستگیر می‌شود و از سوی شعبه ۳۱ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به اتهام عضویت در گروهک نفاق و فعالیت تبلیغی علیه نظام، به شش سال حبس محکوم می‌گردد که پس از اعتراض، حبس نامبرده به یک سال تقلیل می‌یابد. سرانجام علی صارمی در شهریور ماه ۱۳۸۶ به‌دلیل فعالیتهای مکرر و حضور در مراسمها و تشکل‌های ضدانقلابی در طرفداری از منافقین و ارسال اخبار برای این گروهک، دستگیر شده و در بازرسی از منزل وی، مقادیری سی دی، فیلم، عکس‌های منافقین و اوراق دست نویس تشکیلاتی گروهک یاد شده کشف و ضبط می‌گردد. جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات علی صارمی با حضور نماینده‌ی دادستان و وکیل مدافع وی برگزار می‌شود و شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران پس از اخذ آخرین دفاع، نامبرده را با رعایت ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی و مادتین ۱۸۶، ۱۹۰ و ۱۹۱ همین قانون به اعدام محکوم می‌نماید که پس از اعتراض، حکم صادره در مرجع استیناف، قطعی می‌گردد».


رسانه‌های جهان خبر اعدام علی صارمی را و علی اکبر سیادت را منعکس کردند.

آسوشیتدپرس، خبرگزاری فرانسه، رویتر، خبرگزاری آلمان، نیویورک تایمز، سی ان ان، الجزیره، صدای آمریکا و بی.بی.سی در این شمارند:
-آسوشیتدپرس گزارش کرد: یک ایرانی روز سه‌شنبه به‌خاطر عضویت در یک جنبش اپوزیسیون تبعیدی دار زده شد. علی صارمی متهم به عضویت در سازمان مجاهدین خلق یک گروه تبعیدی اپوزیسیون بوده است. رژیم ایران گفته است صارمی چندین بار از سال ۱۹۸۲ به‌خاطر عضویت در این گروه دستگیر شده است اما هر بار به فعالیتهای خود ادامه داده است. او برای بار آخر، در سال ۲۰۰۷ بازداشت و به مرگ محکوم شد. سازمان مجاهدین خلق روز سه‌شنبه طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد که همسر صارمی و دخترش علاوه بر ۲هوادار دیگر او درحالی‌که در مقابل زندان اوین به‌دنبال اعدام صارمی دست به اعتراض زده بودند دستگیر شدند. این سازمان مخالف آتشین ملاهای ایران است و از سالهای ۱۹۶۰ تأسیس گردیده است.

-خبرگزاری فرانسه نوشت: رسانه‌های ایران روز یکشنبه اعلام کرده بودند که یک ایرانی دیگر نیز به‌عنوان یک جاسوس اسراییل محکوم به اعدام شده است. اما عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران گفت هویت او بعد از این‌که اعدامش تأیید شد اعلام می‌شود…
-نیویورک تایمز گزارش کرد: آقای صارمی بعد از محکومیتهای مکرر به‌خاطر حمایت از مجاهدین خلق، یک گروه اپوزیسیون تبعیدی، اعدام شد. دولت ایران این گروه را متهم کرده که مغز متفکر حملات در داخل مرزهای ایران از اروپا و عراق می‌باشد
-خبرگزاری رویتر خاطرنشان کرد: علی صارمی عضو گروه اپوزیسیون تبعیدی مجاهدین خلق ایران به‌خاطر جرایم متعدد به‌عنوان ”محارب“ یعنی جنگ علیه خدا، بدار آویخته شد!
-صدای آمریکا گزارش داد: علی صارمی روز سه‌شنبه به اتهام محاربه و اشاعه اطلاعات خصمانه علیه ایران، اعدام شد. به گفته ایرنا آقای صارمی عضو سازمان مجاهدین خلق ایران بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37066723-2219-4745-97e5-3cb82d159b5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات