728 x 90

توطئه خانواده عليه اشرف,حمله به اشرف,لغو محاصره اش

شوراهای شیوخ، شخصیتها و انجمنهای عراق مسئولیت درگذشت مجاهد خلق مهدی فتحی را برعهده شخص نوری مالکی دانستند

-

کنفرانس مطبوعاتی بغداد و اعلام حمایت480 هزار شهروند دیالی از اشرف - آرشيو
کنفرانس مطبوعاتی بغداد و اعلام حمایت480 هزار شهروند دیالی از اشرف - آرشيو
شوراهای شیوخ، شخصیتها و انجمنهای مختلف فرهنگی و اجتماعی عراق با صدور بیانیه‌هایی درگذشت مجاهد خلق مهدی فتحی را ناشی از ممانعت از دسترسی وی به خدمات و رسیدگیهای لازم پزشکی در اثر محاصره ظالمانه اشرف دانستند و تأکید نمودند که مسئولیت این جنایت برعهده شخص نوری مالکی است و باید پاسخگوی آن باشد.

شیخ احسان کریم محمود، شیخ کل عشیره الدلیم در دیالی عراق در بیانیه خود اعلام کرد:
با نهایت تأسف و تألم خبر درگذشت مهدی فتحی از ساکنان اشرف که یکسال از درد جانکاه سرطان رنج می‌برد را دریافت کردیم. شنیدن این خبر دل هر انسان آزاده‌ای را به‌درد می‌آورد چرا که او در اوج مظلومیت و در حالی که کمیته وابسته به نخست‌وزیری مالکی او را از دسترسی به نیازهای درمانی محروم کرده بود درگذشت. ما این‌را به همه ساکنان اشرف تسلیت می‌گوییم و تأکید می‌کنیم که یاد او همیشه در یاد و در دل ما زنده خواهد ماند. از خدا برای مهدی رحمت می‌خواهیم و آرزو می‌کنیم. ما کمیته مسؤل سرکوب اشرف و هم‌چنین نیروهای دولتی را که مانع دست‌یابی بیماران ساکن اشرف به اولیه‌ترین نیازهای درمانی هستند مسئول این جنایت می‌دانیم و مطمئن هستیم روزی بایستی همه آنها در برابر خدا و تاریخ پاسخ دهند. هم‌چنین از همه نیروهای آزادیخواه و مردمی عراق می‌خواهیم که تلاش کنند هر چه سریع‌تر محاصره ظالمانه‌ای که بر اشرف روا می‌رود، پایان یابد تا بار دیگر شاهد چنین تراژدیهایی نباشیم.

دبیرکل شورای شیوخ ملی و دموکراتیک مستقل عراق طی بیانیه‌یی ضمن ابراز تأسف از درگذشت مجاهد قهرمان مهدی فتحی نوشت:
رو به افکار عمومی و دولتمردان عراقی سؤال می‌کنیم، این ظلم تا کی باید ادامه یابد و برادران و خواهران مسلمان و مجاهد ما در شهر اشرف، فقط به‌خاطر عقیده‌اشان و پیروی از شعار هیهات مناالذله و سر خم نکردن جلو ملاهای جنایتکار ایران و مزدوران عراقی آنها، در سرزمین سرور شهیدان این چنین باید بها بپردازند؟ تا کی باید این محاصره ظالمانه، این شکنجه روانی با 140بلندگو و این محاصره ظالمانه و محروم کردن بیماران بیگناه ساکن اشرف از حداقلهای پزشکی که مخالف تمامی معیارهای انسانی و عربی و اسلامی و بین‌المللی است باید ادامه یابد؟ ما به‌عنوان شیوخ عشایر فرات میانی ضمن محکوم کردن این تضییقات که علیه مهمانان عراق و پناهندگان سیاسی در کشورمان اعمال می‌شود، از آمریکا و ملل ‌متحد می‌خواهیم با برعهده گرفتن مسئولیت خود در حفاظت و نظارت دائم بر وضعیت اشرف، از وقوع چنین اعمال و فجایعی جلوگیری کنند و به تمامی ارگانهای حقوق‌بشری بین‌المللی فراخوان به دخالت فوری برای نجات جان بقیه بیماران صعب‌العلاج و برداشتن محاصره بالاخص محاصره پزشکی می‌دهیم.

شیخ ولید شعلان علی شیخ عشیره المجمعی عراق طی بیانیه‌یی ضمن تسلیت درگذشت جانگداز مجاهد قهرمان مهدی فتحی نوشت:
آن‌چه که باعث دردناک بودن این تراژدی می‌شود، این است که می‌شنویم محاصره ظالمانه اشرف توسط نیروهای وابسته به مالکی و جلوگیری کمیته سرکوب اشرف وابسته به دفتر نخست‌وزیری از دست‌یابی بیماران اشرف به‌ دارو باعث این حادثه دردناک شده است و می‌تواند مشابه آن در آینده نیز تکرار گردد. ما این عمل ضدانسانی و ضداخلاقی و ضداسلامی را با تمام وجود محکوم می‌کنیم و از سازمانهای بین‌المللی و خصوصاً سازمان ملل و نیروهای آمریکایی می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر این محاصره ظالمانه پایان یابد و به‌طور خاص مواد پزشکی و دارو و درمان در اختیار سا کنین اشرف باشد و آزادانه بتوانند به هر بیمارستانی در بغداد یا بعقوبه تردد کنند.

کانون همبستگی دانشجویان در بغداد نیز در بیانیه خود ضمن ابراز تأسف از درگذشت مجاهد اشرفی مهدی فتحی اعلام کرد:
علت در گذشت مهدی فتحی محاصره‌ای است که بر ساکنان اشرف توسط رژیم ایران و ارگانهای سرکوبگر عراقی اعمال می‌گردد. این جنایتهایی که روزانه علیه ساکنان کمپ اشرف اجرا می‌شود، تحت سکوت سازمان ملل و نمایندگی آن (یونامی) صورت می‌گیرد... آنها تنها گناهشان این است که به دیکتاتوری و فاشیسم دینی «نه» گفتند و خواستار آزادی برای مردم ایران شدند. امروز ما هر آن‌چه که علیه این بی‌گناهان روی دهد را متوجه تمامی مؤسسات و هیأتهای محلی و بین‌المللی و درصدر آنها یونامی و نیروهای آمریکایی می‌دانیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62a3562d-773c-480c-9a6c-16f784c84e8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات