728 x 90

-

مسابقه تسلیحاتی در منطقه خلیج فارس

-

تسلیحات نظامی
تسلیحات نظامی
مسابقه تسلیحاتی در منطقه خلیج فارس، با مخارج دهها میلیاردی، عامل آن چیست؟! تعادل نظامی در این منطقه به چه صورت است؟

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با تقاضای خریدهای عظیم تسلیحاتی، شروع به سنگین‌ترین برنامه تسلیح در زمان صلح در تاریخ خود کرده‌اند. آنها می‌خواهند با تسلیح کردن خود به تعادل قوا در برابر تهدید رژیم ایران دست یابند.

قیمت قراردادهای تسلیحاتی از سال 2004 تا 2007 بیش از 63میلیارد دلار است که به‌اندازه30 درصد از کل بودجه تسلیحاتی سراسر جهان در این مقطع است. این آمار ده برابر بودجه‌یی است که رژیم ایران برای سلاحهای متعارف می‌پردازد.

به گفته کارشناسان نظامی اگر‌چه رژیم ایران به‌لحاظ کمی بیش از همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیرو و تجهیزات دارد اما تعادل تسلیحاتی به نفع کشورهای این شورا است. آنها 571 هواپیمای جنگنده دارند درحالی‌که رژیم ایران 301 جنگنده دارد. کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از نظر تعداد هلیکوپتر نیز از رژیم ایران جلوترند. آنها 240 هیلکوپتر دارند در حالی که رژیم ایران 95 هلیکوپتر دارد. در مورد تعداد تانک نیز کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس 1865 تانک دارند اما رژیم ایران 830 تانک دارد.

کارشناسان نظامی می‌گویند رژیم ایران به‌لحاظ تاکتیک نظامی نیز بر امواج انسانی سوار است اما کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از تاکتیکهای نظامی کشورهای غربی پیروی می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1801d1a-af8a-48aa-a918-5d7491ca7e06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات