728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

فراخوان سازمان بین‌المللی دوستی و آشتی برای تضمین حقوق ساکنان اشرف

-

شهر اشرف
شهر اشرف
سازمان بین‌المللی دوستی و آشتی که در ۵۱ کشور جهان ‌نمایندگی دارد و در میان شخصیتهای عضو آن، نامهای ۶تن از برندگان جایزه صلح نوبل، از جمله دکتر مارتین لوترکینگ، دیده می‌شود، فراخوانی برای تضمین حقوق ساکنان اشرف تحت کنوانسیون چهارم ژنو منتشرکرد.

دراین فراخوان- که متن نامه توسان هون وو رئیس جنبش ملی آشتی از کشور بنین خطاب به هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا می‌باشد- آمده است:
«گزارشهای تکان‌دهنده افشاشده در چهارصد هزار مدرک توسط ویکی‌لیکس راجع به سوء رفتار نیروهای امنیتی عراق، افکار عمومی جهان را متوجه نقض حقوق‌بشر در عراق و جنایتهای صورت گرفته کرده است.
یک مورد مشابه با رخدادهای افشا‌ شده در اسناد ویکی‌لیکس، رفتار غیرانسانی با ساکنان اشرف در همه ابعاد است که از ابتدای سال ۲۰۰۹، به‌دنبال واگذاری کنترل کمپ اشرف توسط نیروهای آمریکایی به دولت عراق، آغاز شد.

در ادامه فراخوان و نامه توسان هون وو رئیس جنبش ملی آشتی از کشور بنین خطاب به هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا آمده است:
اسناد افشا‌ شده در مورد نقض حقوق‌بشر توسط دولت نوری مالکی و تعرضهای مستمر نیروهای عراقی علیه ساکنان اشرف، از جمله تعرضاتی که اخیراً صورت گرفته است، ثابت می‌کند که نیروهای دولت کنونی عراق نه تنها صلاحیت حفاظت از ساکنان اشرف را ندارند، بلکه خود در حکم قاتلان آنها به حساب می‌آیند.
بنابراین ما خواستار این اقدامات فوری هستیم:
الف- نیروهای آمریکایی بر اساس ماده ۴۵ کنوانسیون ۴ ژنو، حفاظت اشرف را بازپس گرفته و در اشرف مستقر شوند و حفاظت تیم ناظر یونامی را هم تضمین نمایند. استاندارد رفتارهای متقابل نیز می‌باید به وضعیت قبل از سال ۲۰۰۹ که حفاظت اشرف برعهده نیروهای آمریکایی بود، برگردد.
ب- ساکنان اشرف، افراد حفاظت‌ شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند. آنها باید از حقوق و حفاظتهای بنیادین این کنوانسیون برخوردار باشند و محاصره ضدانسانی ۲۲ ماهه اشرف باید پایان پذیرد.

رو نوشت فراخوان و نامه توسان هون وو رئیس جنبش آشتی از کشور بنین خطاب به هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا برای:
- بان کی‌مون دبیرکل ملل متحد،
- ناوی پیلای کمسیر عالی حقوق‌بشر ملل متحد،
-اد ملکرت نماینده ویژه دبیرکل و رئیس دفتر یونامی در عراق،
- جیمز جفری سفیر آمریکا در عراق
و ژنرال لوید آستین فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق ارسال شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8558962-b388-49b5-9ae3-9b316502bb45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات