728 x 90

تشكيل دولت عراق,انتخابات عراق,

ایاد علاوی نسبت به کشیده شدن کشور به سمت دیکتاتوری و برگشت به خشونت هشدار داد

-

دکتر ایاد علاوی رهبر لیست العراقیه
دکتر ایاد علاوی رهبر لیست العراقیه
ایاد علاوی رئیس العراقیه نسبت به کشیده شدن کشور به سمت دیکتاتوری و برگشت به خشونت هشدار داد و گفت: درحال حاضر مطلقاً در عراق دموکراسی وجود ندارد.

وی که با تلویزیون البغدادیه مصاحبه می‌کرد افزود: هنگامی‌که آشتی ملی به‌صورت واقعی شروع شود و میلیونها پناهنده عراقی به عراق برگردند و با افتخار و سربلندی برگردند و خارج از روند سیاسی نباشند بجز آنهایی که اقدامات تروریستی و قتل عمد کرده‌اند در آن وقت می‌گوییم که دموکراسی موفق خواهد شد در غیراینصورت مطمئناً عراق خدای ناکرده به سمت نوعی از دیکتاتوری می‌رود و به هرج ومرج کشیده می‌شود و به سمت خشونت بیشتر می‌رود.

ایاد علاوی هم‌چنین نسبت به بی‌محتوا کردن توافقات بین فراکسیونهای سیاسی هشدار داد و گفت: ما منتظر نتایج می‌مانیم و منتظر می‌شویم که چه رخ خواهد داد. … بعد از این‌که از استحقاقمان کوتاه آمدیم اگر تصمیماتی که حول آن توافق شده بود مصادره شد، عراق در معرض ورود مجدد در هر تنگنای تاریک دیگری است همان‌طوریکه تا بحال متاسفانه وارد تنگناهای تاریکی شدیم. ولی اگر بعد از این‌که از استحقاقمان کوتاه آمدیم و اگر تصمیماتی که حول آن توافق شده بود مصادره شد، در نگرانی از گرایش برخی که بدین صورت به سمتهای خطرناکی بروند، گفتیم که اختیارات و مشارکت و نقشه راه پایه‌های روشن آینده عراق خواهد بود و بدون این پایه‌ها خدای ناکرده عراق در معرض ورود مجدد درهر تنگنای تاریک دیگری است همان‌طوریکه تا بحال متاسفانه وارد تنگناهای تاریکی شدیم.

علاوی هم‌چنین منکر وجود دموکراسی واقعی در عراق شد و نسبت به کشیده شدن کشور به دیکتاتوری و برگشت به خشونت هشدار داد.
علاوی گفت: درحال حاضر مطلقاً در عراق دموکراسی وجود ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9596e4da-d025-487b-a482-3644de3214ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات