728 x 90

انتخابات عراق,انفجارات عراق,خروج نيروهاي آمريكا,دخ

تقسیم قدرت، گامی به سوی ثبات در عراق

-

نیروهای آمریکایی در عراق- آرشیو
نیروهای آمریکایی در عراق- آرشیو
خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق در سال ۲۰۱۱ اقدامی احمقانه است. ما باید برای مقابله با دخالتهای رژیم ایران در این کشور دهها هزار نفر را نگهداریم.

گزارشی از فاکس نیوز:
در برنامه میزگرد تلویزیون فاکس نیوز، بیل کریستول، تحلیلگر روزنامه ویکلی استاندارد، در پاسخ به این‌که آیا توافق جدید میان احزاب و گروههای مختلف عراقی می‌تواند به این کشور ثبات بیاورد؟ گفت: این مطمئناً یک خبر خوب است. البته من نمی‌توانم قول ثبات بدهم، ولی قدمی به سوی ثبات است. اما قدم بعدی برای رسیدن به ثبات، باید مذاکره برای توافق جدید نیروهای آمریکایی با دولت عراق باشد. البته وقتی دولت جدید عراق تشکیل شد، با درخواست دولت آینده، ممکن است برخی از نیروهای آمریکایی در آن‌جا باقی بمانند تا امنیت اولیه و ثبات را تضمین کنند.
وی افزود: برنامه موجود این است که تا پایان سال ۲۰۱۱ از عراق خارج شویم، ولی به‌نظر من این یک اقدام پر خطر و احمقانه است. ما قربانیان زیادی در آن‌جا داده‌ایم و ایده ‌این‌که ۲۰، ۳۰ یا ۴۰هزار نیرو در آن‌جا باقی بمانند، که البته دیگر تلفاتی هم نخواهند داشت، یک عامل تضمین کننده روند سیاسی و مقابله با دخالتهای بیشتر رژیم ایران در عراق است، که در حال حاضر وجود دارد. من فکر می‌کنم اوباما علائمی نشان داده که چنین درخواستی را از جانب دولت عراق خواهد پذیرفت و به نظر این دعوت به‌عمل خواهد آمد و بعد ما یک مسیر مناسبی در عراق و افغانستان خواهیم داشت. آنوقت تنها چیزی که باقی می‌ماند، اینست که اوباما مانع دست یافتن رژیم ایران به سلاح اتمی شود و دوباره انتخاب شود و یک سیاست خارجی موفقی داشته باشد. البته او می‌تواند تمام این چیزها را با حمایت جمهوریخواهان داشته باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9883b7f2-15fe-4bb9-9f92-dac99d6cd718"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات