728 x 90

-

درگیری خونین و قتل یکی از زندانیان گوهردشت کرج

-

زندان گوهردشت
زندان گوهردشت
صبحگاه روز شنبه ۲۲ آبان ماه طی یک درگیری خونین زندانی محمد بابا علیان ۲۲ ساله بر اثر اصابت تیزی به ۳ نقطه از بدنش دچار خونریزی گردید. همبندیان او در حدود نیم ساعت پشت دربهای بسته سالن بند۵ فریاد کمک سر می‌دادند تا این‌که درب سالن باز شد و او را به بهداری زندان منتقل کردند. هنگام انتقال به بهداری مدتی طولانی از رسیدگی پزشکی و جلوگیری از خونریزی وی اقدامی انجام نشد و همچنین از انتقال او به بیمارستانهای خارج از زندان خوداری کردند تا این‌که در بهداری زندان بدون رسیدگی اولیه پزشکی در مقابل چشمان همبندیانش که او را به بهداری منتقل کرده بودند جان باخت. گفته می‌شود که در روزهای قبل از این درگیری محمد بابا علیان و هم سلولی او بارها توسط علی محمدی و فرجی به اطلاعات و معاونت زندان احضار شده بودند و آنها را بر علیه یکدیگر تحریک کردند و به هر کدام از آنها به‌طور جداگانه گفته شده بود در صورت به قتل رساندن دیگری از محکومیت آنها کاسته خواهد شد. علیرغم این‌که این دو فرد هم خرج بودند و رابطۀ دوستانه‌ای بین آنها وجود داشت ولی تهدیدهای و تطمیع علی محمدی معاون زندان و فرجی رئیس اطلاعات زندان باعث به‌وجود آوردن چنین جنایتی هولناکی شد.

قتلهای که به‌صورت زنجیره‌ای و پیوسته در بندهای مختلف زندان گوهردشت کرج روی می‌دهد. به‌دستور علی حاج کاظم رئیس زندان، علی محمدی معاون زندان و فرجی رئیس فعلی اطلاعات زندان صورت می‌گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8143899d-e596-4e14-8f5f-9124bb4bdaaa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات