728 x 90

اعتراضات دانشجويي,

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود به هتک حرمت یکی از دانشجویان دختر

-

 -
-
دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود روز سه‌شنبه در اعتراض به پیگیری نشدن حادثه تجاوز 8تن از اراذل و اوباش به یکی از دانشجویان دختر، مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کرده و خواهان پاسخگویی مسئولین این دانشگاه به خواسته‌های خود شدند.
روز یکشنبه دوم آبان، یکی از دختران دانشجو توسط تعدادی از عناصر مشکوک ربوده شد و در یکی از باغهای اطراف مورد تجاوز ۸نفر قرار گرفت.
دانشجویان می‌پرسند برای تحمیل حجاب اجباری، نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی همه جا حاضر هستند، ولی برای پیدا کردن ۸نفر اوباشی که در روز روشن به یک دختر تجاوز کرده‌اند، چرا ارگانهای انتظامی اقدامی نمی‌کنند؟ دانشجویان می‌پرسند مدافعان «عفاف و حجاب» چرا ساکت هستند؟
به گزارش رسیده از این دانشگاه، در این تحصن که تا ساعت ۲۰ ادامه داشت، دانشجویان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «امروز… فردا چه خواهد شد؟!» و «من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی، چه کسی برخیزد».
دانشجویان خواهان حضور مرادزاده، رئیس و نیکوفرد، معاون دانشجویی دانشگاه، برای پاسخگویی شدند.
دانشجویان با صدور بیانیه‌ای خواستار اشد مجازات علامان تجاوز به دختر دانشجو، افزایش تعداد سرویسهای عمومی دانشگاه و حفاظت از خوابگاه دختران دانشجو شدند. در پایان این تجمع تعدادی از نمایندگان دانشجویان با معاون دانشجویی ملاقات کرده و به طرح مطالبات خود پرداختند.
نیکوفرد نیز در پاسخ با تهدید دانشجویان به برخورد انضباطی، سرویسهای دانشگاه را بیش از حد نیاز دانشجویان توصیف کرد و در خصوص استقرار نیروی انتظامی هم ضمن تمسخر دانشجویان به آنان گفت که اگر نگران تامین امنیت خود هستند، هزینه خرید یک کانکس را پرداخت کنند تا مأموران انتظامی در این کانکس مستقر شوند.
این در حالی است که ساعتهایی قبل از برگزاری این تجمع، ضمن امنیتی شدن فضای دانشگاه، روابط عمومی دانشگاه نیز با صدور بیانیه‌ای به تهدید دانشجویان در مورد پیگیری وضعیت این دختر دانشجو پرداخته بود.
گفتنی است در شامگاه دوم آبانماه 8شیطان‌صفت با ربودن یکی از دانشجویان دختر این دانشگاه از مقابل دانشگاه و انتقال وی به باغی در یکی از روستاهای اطراف شاهرود، وی را مورد تجاوز قرار دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc5c4383-1023-4e19-8c5a-83db762dcd67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات