728 x 90

-

سرکوب دراویش گنابادی در حکومت آخوندی

-

تجمع اعتراضی دراویش - آرشیو
تجمع اعتراضی دراویش - آرشیو
وکیل دراویش گنابادی با ارائه لایحه‌ای به دادستانی شهرستان سروستان، ‌ بازداشت ۷۰ روزه هادی رحمانی از دراویش گنابادی آن شهرستان را به‌دلیل عدم اقامه دلایل کافی و مستندقانونی، ‌ غیرقانونی خواند و خواستار آزادی هرچه سریعتر وی شد.
به گزارش سایت مجذوبان نور، فرشید یداللهی که وکالت دراویش گنابادی سروستان را بر عهده دارد، از دیدار خود با دادستان سروستان خبر داد و افزود: دادستانی سروستان در تلاش است که پرونده دراویش گنابادی سروستان را به دلایل امنیتی به یک شهرستان دیگر احاله دهد و این امر مغایر با قوانین دادرسی کیفری و حقوق متهمین پرونده می‌باشد. گفتنی‌ست، علاوه بر هادی رحمانی که با استناد یک سویه‌ی قاضی به گزارش اداره اطلاعات و شکایت فرماندار سروستان، هفتاد روز از بازداشت وی در زندان شیراز می‌گذرد، ۱۵ نفر دیگر از دراویش سروستانی نیز به اتهام اخلال در نظم عمومی و تخریب اموال دولتی، ‌ در نوبت احضار و تعقیب قرار دارند.

یادآور می‌شود چندی قبل، برخی افراطیون مذهبی با همراهی فرمانداری سروستان با قرار دادن تصویر بزرگ سلسله دراویش نعمت‌اللهی گنابادی در نمایشگاهی عوام‌فریبانه و توهین‌آمیز عواطف دراویش گنابادی ساکن آن شهرستان را تحریک کرده و دراویش سروستان نیز در واکنش به این اقدام، دست به تحصن زدند و خواستار برچیدن این نمایشگاه موهن شدند که این اجتماع قانونی با یورش مأموران امنیتی و گارد ضدشورش مواجه شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b69f9f43-5b47-491b-8191-56f30739f000"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات