728 x 90

-

بنیانگذار ویکی‌لیکس ممکن است از سوئیس درخواست پناهندگی کند

-

جولیان اسانج
جولیان اسانج
خبرگزاری فرانسه ـ جولیان اسانج، بنیانگذار ویکی‌لیکس روز پنجشنبه گفت که وی در نظر دارد از کشور سوئیس درخواست پناهندگی نموده و این سایت افشاگر را در کشور به‌شدت بی‌طرف آلپاین (اشاره به کوه مرتفع آلپاین در سوئیس است-م) مستقر کند.

اسانج زمانی که در مصاحبه‌ای با تلویزیون تی. اس. آر سوئیس، از وی در مورد این‌که آیا او و سایت وی ممکن است به سوئیس تغییر مکان دهند، گفت: این یک احتمال واقعی است.
وی گفت: سوئیس و شاید ایسلند تنها کشورهای غربی می‌باشند که گروه وی احساس امن بودن در آن می‌کند.
وی به تلویزیون تی. اس. آر گفت: ویکی‌لیکس در حال امتحان امکان ایجاد یک بنیاد که به آن امکان عمل در خارج از سوئیس را بدهد می‌باشد و تایید کرد که وی ممکن است درخواست پناهندگی کند.

اسانج در مصاحبه‌ای که بخشهایی از آن در سایت این تلویزیون قابل دسترسی بود، گفت: این درست است ما در حال بررسی این‌که آیا من باید درخواست پناهندگی کنم، می‌باشیم…

درخواست اقامت و اجازه کار اسانج، این شهروند استرالیایی، ماه گذشته از طرف سوئد رد شد. وی دو روز بعد از این‌که فرم درخواست خود را پر کرد، به‌وسیله دو زن متهم به تجاوز و آزار به آنها شد، که وی گفت که این یک ”صحنه‌سازی“ توسط دشمنان این سایت بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00b3c28c-8337-46e9-a5eb-285df9b2885f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات