728 x 90

صدور تروريزم رژيم در جهان ,

وحشت آخوندها از رأی صادر نشده دادگاه رفیق حریری

-

صحنه ترور رفیق حریری
صحنه ترور رفیق حریری
رسانه حکومتی خبر آنلاین روز پنجشنبه ۱۳آبان، به‌نقل از روزنامه القدس العربی، نوشته است که دادگاه بین‌المللی ‌ترور رفیق حریری مقدمه‌ای برای نابودی حزب‌الله سپس سوریه و در نهایت (رژیم) ایران است.

دادگاهی که از سوی سازمان ملل ‌متحد، مأمور رسیدگی به ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان شده، هنوز مراحل تحقیق خود را طی می‌کند و هنوز رأی خود را صادر نکرده است. مقامات سازمان ملل و دادگاه هم هنوز هیچ اظهارنظری پیرامون نتیجه تحقیقات نکرده‌اند و کسی نمی‌داند که نتیجه رأی دادگاه چیست، اما کارگزاران رژیم آخوندی در ایران و متحدین آنها در لبنان از مدتها قبل شروع به ‌سر و صدا کرده و تلاش دارند دادگاه را متهم به وابستگی به آمریکا و اسراییل کنند. تلاشی برای زیر سؤال بردن بی‌طرفی دادگاه و مخدوش کردن اعتبار آن.

خبرگزاری مهر ۱۷مهر ۸۹ نوشت: حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما مدارک مستدلی را در مورد ترور حریری منتشر کردیم اما دادگاه به آنها رسیدگی نکرد. می‌گویند حزب‌الله در ترور حریری دست داشته و برای اثبات ادعای خود اسناد دروغینی را ارائه می‌کنند.

از سوی دیگر متهمان اصلی این پرونده که مقامات بالای حزب‌الله لبنان هستند، از مدتها پیش به ایران گریخته‌اند. ظاهراً این بار چوب قاضی هنوز بلند نشده، گربه‌های دزد فرار کرده‌اند.

سایت خبر آنلاین: عبدالباری عطوان، روزنامه‌نگار مشهور فلسطینی و سردبیر روزنامه القدس العربی در سرمقاله این روزنامه تحلیل کرد که دادگاه بین‌المللی‌ترور رفیق حریری مقدمه‌ای برای نابودی حزب‌الله سپس سوریه و در نهایت ایران است.
وی در این یادداشت می‌نویسد: دادگاه بین‌المللی ترور رفیق حریری تنها اداره‌ برای محاکمه حزب‌الله است که در حقیقت مقدمه‌ای برای محاکمه سوریه خواهد بود که می‌تواند با حمایت از یک جریان داخلی به دشمنی اسراییل علیه دو طرف مشروعیت دهد. عقل غربی از چیزهای ساده آغاز می‌کند و سپس به کارهای سنگین می‌رسد، از این رو در غرب افراد بسیاری هستند که می‌گویند برای رسیدن به تاسیسات هسته‌ای ایران و کسب پیروزی در این جبهه باید از طریق حزب‌الله و سوریه گذشت.

خبرآنلاین به‌نقل از مقاله مذکور پیش‌بینی می‌کند که دادگاه بین‌المللی قصد دارد همان سناریویی را که در رابطه با صدام اجرا کرد، در رابطه با رژیم ایران به مرحله اجرا بگذارد: آمریکا و غرب همان سناریویی که بر سر عراق آوردند، قصد دارند این بار بر سر حزب‌الله در لبنان بیاورند.
عبدالباری عطوان می‌نویسد: سناریویی که بر سر عراق درآوردند که کار را به جایی رساندند که جاسوسهای آمریکایی و اروپایی به بهانه جستجو برای سلاحهای کشتارجمعی می‌خواستند اتاق خواب صدام حسین را بگردند که هدف از آن تنها ذلیل کردن و له کردن شخصیت او بود. ریچارد پرل، یکی از طراحان جنگ عراق شخصاً به من در نشست جنگ عراق گفت که دولتش به خوبی می‌دانست که رئیس‌جمهوری سابق عراق سلاح کشتار جمعی نداشت ولی به‌دنبال نشانه‌هایی برای تخریب آبروی او بود. از این رو نمی‌توانیم بعید بدانیم گروهی که برای مثلاًًًًًًً تحقیق به درمانگاه زنان در ضاحیه جنوبی رفت توطئه مشابهی را طراحی نکرده باشد، والا چه ارتباطی میان درمانگاه تخصصی امور زنان با دادگاه ترور رفیق حریری می‌تواند وجود داشته باشد، برای چه می‌خواستند همه پرونده‌ها را (۷۰هزار پرونده) با خود ببرند و به‌دلیل شجاعت آن خانم مسئول پزشک پذیرفتند فقط ۱۷هزار پرونده را بردارند…

ظاهراً آخوندها با استفاده از فضای بین‌المللی و انزجار عمومی ناشی از حمله آمریکا به عراق (که رژیم آخوندی و عوامل آن از قبیل چلبی، مهمترین محرک آن بودند) و دافعه‌ای که عملکرد آمریکا در عراق به وجود آورده، می‌خواهند برای فرار از دست عدالت استفاده کنند. اما این بار هم‌چنان‌که اسناد منتشره توسط ویکی‌لیکس به خوبی نشان داده، جامعه بین‌المللی فریب نمی‌خورد. به درستی می‌داند که مسئولیت آمریکا در فجایع به وجود آمده در عراق مانع از رسیدگی به جنایتهای آخوندها و عوامل آنها در عراق نیست.
بنابراین استفاده از این حربه برای گریز از دادگاه حریری کاربردی برای دیکتاتوری آخوندی ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91ad5824-67ad-455f-95ae-c516b64a0179"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات