728 x 90

-

پرونده‌سازی علیه زنان زندانی که با زندانیان سیاسی زن در ارتباط هستند

-

تحت فشارقراردادن زنان زندانی
تحت فشارقراردادن زنان زندانی
تهدید به پرونده‌سازی و تحت فشار قرار دادن زندانیان عادی زن به‌دلیل ارتباط با زنان زندانی سیاسی توسط عباس جعفری دولت آبادی و معاون وی رشته احمدی صورت می‌گیرد.
بنابه گزارشات دريافتی طی چند روز گذشته خانم راحله زکایی ۲۷ ساله یکی از زندانیان بند زنان زندان اوین به‌دلیل ارتباط با زندانی سیاسی زن زندان اوین به دادسرای اوین برده شد و چندین ساعت مورد بازجویی و تهدید به پرونده‌سازی قرار گرفت. فردی به نام رشته احمدی که خود را معاون دادستان معرفی می‌کرد، برای وی به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین و به‌دلیل تبلیغ علیه نظام پرونده‌سازی کرده است.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان رژیم در تهران خطاب به خانم زکایی گفت: تو همان منافقی هستی که می‌گویند. خانم زکایی تا به‌حال ۳ بار مورد بازجویی قرار گرفته است و این بازجوییها هر بار چندین ساعت ادامه داشته است.
زندانی راحله زکایی در سال ۱۳۸۱ در حالی که ۱۹ سال سن داشت و فرزند او ۱ ساله بود توسط مأموران اطلاعات نیروی انتظامی مشهد همراه با پدر و داییهایش دستگیر شد. او ۶ ماه در سلولهای انفرادی اطلاعات نیروی انتظامی مشهد در بازداشت به‌سر برد و تحت شکنجه‌های جسمی و روحی آنها قرار گرفت برای گرفتن اعتراف از آنها پدرش را مقابل وی و وی را مقابل پدرش مورد شکنجه قرار می‌دادند تا آنها را وادار به اعتراف شرکت در سرقت مسلحانه نمایند.

کسانی که او را در زندان اطلاعات نیروی انتظامی مشهد مورد شکنجه قرار می‌دادند پاسدار منفرد، قنبری و معاون اطلاعات نیروی انتظامی مشهد علی اکبر یوسف زاده بودند.

خانم زکایی در طی مدت بازداشت از ملاقات با فرزند یک ساله‌اش و خانواده محروم بود.

خانم راحله زکایی پس از ۶ ماه انفرادی در اطلاعات نیروی انتظامی توسط قاضی قارونی رئیس شعبه ۱۹ دادگاه مشهد مورد محاکمه قرار گرفت و به ۴ سال زندان محکوم شد. سپس او را از زندان اطلاعات نیروی انتظامی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل کردند و به‌جای این‌که او را به بند جوانان منتقل نمایند وی را به بند معتادین منتقل کردند که یکی از بدترین بندها می‌باشد. او در آنجا مورد خشونتهای زیادی قرار گرفت و در آن شرایط به اعتیاد رو آورد. خانم زکایی در آستانه پایان یافتن محکومیت خود بود که دوباره مورد محاکمه قرار گرفت و به ۸ سال زندان محکوم شد. او پس از سپری کردن ۴ سال مدت محکومیتش در زندان وکیل آباد مشهد به زندان سبزوار تبعید شد و به مدت یک سال در آنجا زندانی بود. پس از آن او را به زندان اوین تبعید نمودند.

خانم زکایی در بند زنان زندان اوین با زندانیان سیاسی در ارتباط قرار گرفت و با کمک آنها اقدام به ترک اعتیاد نمود. پس از ترک اعتیاد و گسترش یافتن ارتباط او با زندانیان سیاسی او را از زندان اوین به زندان خورین ورامین منتقل کردند که شرایطی همانند زندان کهریزک را دارا است. او به مدت ۱ سال در آنجا در بازداشت به‌سر برد و بعد از یک سال او را مجدداً به زندان اوین منتقل کردند.
زندانی راحله زکایی پس از بازگشت از زندان مخوف خورین ورامین به زندان اوین ارتباط خود را با زندانیان سیاسی بیشتر نمود. زندانبانان این بار او را ازکنار زندانیان سیاسی جدا کرده و به بند ۳ زنان که یک بند ایزوله است منتقل نمودند.
فرزند خانم زکایی که هنگام بازداشت مادرش یک ساله بود در حال حاضر ۹ ساله است ولی از داشتن شناسنامه محروم است و هنوز فرزند وی بدون هویت قانونی زندگی می‌کند و برای رفتن به مدرسه با مشکلات جدی مواجه است. اما قوه قضاییه مانع حل مشکل فرزند خانم زکایی می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3f86745-d61b-460a-b312-b72f6d3dae1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات