728 x 90

اتمي رژيم ,

ماجرای نیروگاه هسته‌ای آخوندها در بولیوی و صدور برق تولیدی!

-

نیروگاه اتمی بوشهر
نیروگاه اتمی بوشهر
در حالی که نیروگاه اتمی بوشهر بعد از سه دهه (آن هم با کمک روسیه) ؛ تازه به مرحله نشتی! رسیده است، رسانه‌های حکومتی در ایران، از موافقت رژیم با ساخت یک نیروگاه اتمی در بولیوی خبر داده‌اند. جالب‌تر این‌که به گفته ایسنا رئیس‌جمهور بولیوی هم وعده صدور برق تولیدی در این نیروگاه را داده است!

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، ایوو مورالس ـ رئیس‌جمهور بولیوی ـ روز شنبه گفت: هیچ دلیلی برای دروغ گفتن وجود ندارد. یکی از چیزهایی که ما قصد داریم به کمک ایران روی آن کار کنیم ساخت یک نیروگاه هسته‌یی برای تولید انرژی است.

ایسنا: مورالس افزود: هنگامی که درباره نیروگاه هسته‌یی صحبت می‌کنیم مردم مدعی می‌شوند که ربطی به بمب هسته‌یی دارد، اما ما درباره بمبهای هسته‌یی صحبت نمی‌کنیم.
رئیس‌جمهور بولیوی افزود که کشورش ذخایر اورانیوم دارد، ماده خامی که بولیوی می‌تواند در کنار نیروگاههای هسته‌یی به کشورهای دیگر صادر کند.
مورالس روز جمعه گفته بود که ایران با درخواست این کشور آمریکای جنوبی برای کمک به توسعه یک برنامه هسته‌یی غیرنظامی موافقت کرده است.

گزارش ایسنا افزود: رئیس‌جمهور بولیوی به طرح مشخصی برای ساخت نیروگاه هسته‌یی این کشور اشاره‌ای نکرد، اما گفت که قصد دارد چنین نیروگاهی را بسازد و بخشی از برق تولیدی آن را صادر کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f47ba0ff-66b8-4d0d-80dd-09c874e069bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات