728 x 90

-

تایید حکم یک سال حبس تعزیری کوهیار گودرزی در دادگاه تجدید نظر

-

زندان
زندان
کمیته گزارشگران حقوق‌بشر - مینا جعفری وکیل کوهیارگودرزی از تایید حکم یک سال حبس تعزیری کوهیار گودرزی، عضو کمیته گزارشگران حقوق‌بشر خبر داد و اعلام کرد قاضی برزگر رئیس شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، حکم دادگاه بدوی در مورد کوهیار گودرزی مبنی بر یک سال حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام را تایید کرده است. مینا جعفری هم‌چنین گفت که با توجه به این‌که کوهیار بخش عمده‌ی دوران محکومیت خود را بدون استفاده از حق مرخصی سپری کرده است برای آزادی وی اقدام خواهد کرد.

این در حالی است که پروین مخترع مادر کوهیار گودرزی که روز گذشته با او ملاقات داشت از اعمال فشارهای جدید و بازجویی مجدد از کوهیار در اداره اطلاعات زندان اوین خبر داد. پروین مخترع با اشاره به این چهل‌و هشت بار برای ملاقات کوهیار از کرمان به تهران سفر کرده است گفت وضعیت روحی کوهیار مناسب بود اما به‌دلیل نداشتن تغذیه مناسب و نور کافی در سلولها وضعیت جسمی مناسبی نداشت.
مادر کوهیار گودرزی با اظهار نگرانی از بازجویی مجدد کوهیار توسط ماموران اداره اطلاعات زندان گفت در این بازجوییها کوهیار تهدید شده است که با تفهیم اتهامات جدید مواجه خواهد شد و از آزادی وی جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.

در روزهای اخیر چهارده تن از زندانیان سیاسی برای تکذیب بیانیه‌های خود تحت فشار بوده‌اند و به جز کوهیار بهمن احمدی امویی، کیوان صمیمی و محمد داوری تحت بازجوییهای سنگین قرار گرفته‌اند.
حکم کوهیار گودرزی در شرایطی تایید شده است که او یازدهمین ماه بازداشت خود را سپری می‌کند و در طی مدت حبس به‌دلیل شرایط نامناسب زندان اوین دست به اعتصاب‌غذا زده بود. گودرزی از ۲۹ آذرماه سال گذشته در زندان اوین به‌سر می‌برد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa01059e-e47e-47db-9be3-187b742da115"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات