728 x 90

-

بیماری مالاریا

-

مبارزه با پشه مالاریا
مبارزه با پشه مالاریا
آیا چفیه‌ها می‌تواند سلاح آینده در مبارزه جهانی با مالاریا باشد؟ برای دور کردن پشه مالاریا «چفیه کرومار» در کامبوج به سم بادوام مالاریا آغشته شده است. برای بررسی این موضوع، به نزدیکی مرز تایلند می‌رویم. جایی که یک نوع مالاریای مقاوم در برابر دارو پیدا شده است.

این جنگلها و مزارع که زمانی صحنه جنگهای داخلی در کامبوج بود، اکنون به میزان زیادی مین روبی شده. ولی هنوز یک دشمن خطرناک دیگر در میان این گیاهان زندگی می‌کند. پشه مالاریا در این منطقه شایع است. اما این کارگران اکنون به یک سلاح سری مجهز شده‌اند که اطراف گردن خود می‌بندند یا به‌عنوان گهواره برای کودکانشان استفاده می‌کنند. تقریبا همه اهالی این منطقه کامبوج از این چفیه‌ها استفاده می‌کنند، زیرا به سم ضد مالاریا آغشته است و هنگام کار از آنها در برابر مالاریا حفاظت می‌کند. این چفیه‌ها را در روستاها میان مردم که بیشتر در خطر نیش پشه هستند، توزیع می‌کنند. مسئول این پروژه گفت: مردم به این چفیه‌ها عادت کرده‌اند و شبانه روز از آن استفاده می‌کنند. البته این پارچه در مرحله آزمایشی است و برای مقابله با نوع جدید مالاریا که در برابر اغلب داروها مقاوم است، کافی نیست. متوقف کردن این میکروب قبل از این‌که شایع شود، بسیار مهم و حیاتی است. روستاییان مناطق مرزی کامبوج و تایلند برای آزمایش به درمانگاهها مراجعه می‌کنند و اگر تشخیص بیماری در آنها داده شود، بلافاصله ریل درمان را آغاز می‌کنند. هدف این است که قبل از شیوع این بیماری، آن را در نطفه از بین برد و جلوی ابتلاء میلیونها نفر در سراسر جهان به این بیماری جدید و خطرناک را گرفت.
به‌دلیل گستردگی این مناطق، کارگران محلی را آموزش می‌دهند تا بیماری مالاریا را تشخیص داده و داروی لازمه را به مبتلایان بدهند. با وجود این‌که شرایط زیست پشه مالاریا هنوز وجود دارد، ولی سلاح مبارزه با آن هم به دست مردم داده شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc299ac4-b4ee-47da-abf8-e28bb755f1fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات