728 x 90

انتخابات عراق,دخالت رژيم در عراق,اعتراض عليه مالكي

مدارک جدید ویکی‌لیکس هشداری علیه باقی ماندن نوری مالکی در پست نخست‌وزیری است

-

آسوشیتدپرس
آسوشیتدپرس
خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به مدارک جدید ویکی‌لیکس نوشت: رقبای سیاسی اصلی مالکی روز شنبه گفتند مدارک جدید ویکی‌لیکس، مبنی بر شکنجه زندانیان توسط نیروهای امنیتی عراق، هشداری علیه باقی ماندن نوری مالکی در پست نخست‌وزیر عراق است.

آسوشیتدپرس به‌نقل از میسون الدملوجی، سخنگوی العراقیه، گفت: نوع رفتار و نقض‌هایی که مالکی مرتکب شده، ما را بر آن می‌دارد تا بر روی مکانیزم شرکت در تصمیم‌گیریها تأکید کنیم، زیرا مالکی می‌خواهد تمامی قدرت را در دستان خودش داشته باشد.

الدملوجی می‌افزاید: در اختیار گذاشتن تمام قدرتهای امنیتی در دستان نفری که فرمانده کل نیروهای مسلح است، ما را به اعمال بدرفتاری و شکنجه در زندانهای عراق کشانده است.

آسوشیتدپرس می‌نویسد: العراقیه می‌گوید این اتهامات بیانگر تضمین عدم هرگونه معامله سیاسی برای ابقاء مالکی در پست نخست‌وزیری می‌باشد.

آسوشیتدپرس نوشت: علی دباغ، سخنگوی دولت از اظهارنظر در مورد ویکی‌لیکس خودداری کرد و گفت که این مدارک را ندیده است.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: اکثر قربانیان بدرفتاری به‌دست نیروهای امنیتی عراق، سنی بوده‌اند، خیلی از آنها در انتخابات ماه مارس از العراقیه در مقابل جناح تحت سلطه شیعه مالکی، حمایت کردند… .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bbea0eab-c591-4679-8bca-66fd765b32a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات