728 x 90

-

شکنجه وحشیانه زندانی سیاسی افشین بایمانی

-

زندان گوهردشت
زندان گوهردشت
زندانی سیاسی افشین بایمانی در سلولهای انفرادی بند ۱ زندان گوهردشت کرج معروف به سگدونی تحت شکنجه‌های شدید جسمی پاسداربندها قرار دارد.
به گزارش دریافتی، زندانی سیاسی افشین بایمانی ۱۱ مهرماه در اعتراض به برخوردهای وحشیانه کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان گوهردشت کرج با توهین و برخورهای وحشیانه به سلولهای انفرادی بند۱ معروف به سگ دونی منتقل گردید.

کرمانی و فرجی همراه با افسر نگهبان پاسدار میرزا آقایی و پاسداربند زینلی، زندانی سیاسی افشین بایمانی را با پابند، دست‌بند و چشم‌بند به اتاق شکنجه بردند و او را برای مدتی طولانی با باتونهای برقی و معمولی و شوکر مورد شکنجه‌های جسمی قرار دادند در اتاق شکنجه هم‌چنین علی محمدی معاون زندان گوهردشت کرج و از مجریان قتل عامهای دهۀ ۶۰ و به‌خصوص سال ۶۷حضور داشت و او را مورد شکنجه روحی قرار می‌داد. پس از شکنجه‌های وحشیانه جسمی او را به سلولی که دارای شرایط طاقت‌فرسا است منتقل نمودند. پاسداربندهای سلولهای انفرادی به زندانی سیاسی افشین بایمانی اجازه ندادن که لباس و وسایل شخصی‌اش را با خود ببرد و او از زمان انتقال به سلولهای انفرادی فقط لباسی که بر تن داشت را دارد. پاسداربندها غذای او را به حداقل تقلیل نموده‌اند و استفاده از سرویسهای بهداشتی را ۳ بار در ۲۴ ساعت کاهش داده‌اند. پاسخ پاسداربندها در مقابل اعتراضات این زندانی سیاسی نسبت به شرایط طاقت‌فرسا و غیرانسانی با ضربات باتون داده می‌شود.

کسانی که دستور انتقال و در شکنجه این زندانی سیاسی نقش مستقیم دارند عبارتند از علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان و کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان می‌باشند.

لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی افشین بایمانی در سال ۱۳۷۹ هنگامی که با برادرش در استان خوزستان عازم سفر بود در یک ایستگاه بازرسی میان راه در حالی که توقف کرده بودند پاسداران آنها را به رگبار گلوله بستند. برادرش زنده یاد مهدی بایمانی در دم جان باخت و او زخمی‌گردید. مأموران وزارت اطلاعات او را دستگیر و به شکنجه‌گاه منتقل کردند سپس همسر باردارش را دستگیر نمودند و برای مدتی طولانی در بازداشت نگه‌داشتند. زندانی سیاسی افشین بایمانی ابتدا به‌دلیل هواداری برادرش و خودش به سازمان مجاهدین خلق محکوم به اعدام شد ولی پس از اعتراضات گسترده بین‌المللی حکم اعدام او به حبس ابد تبدیل یافت. او ابتدا در زندان اوین در بازداشت به‌سر می‌برد ولی بعد از مدتی از زندان اوین به زندان گوهردشت کرج تبعید شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00b508ce-376d-4d0b-9bc7-ca16aa77caf5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات