728 x 90

درگذشت مرضيه,

خبرگزاری فرانسه: خاکسپاری مرضیه ستاره ایرانی و عضو برجسته مقاومت در پاریس

-

مریم رجوی بر روی مزار مرضیه، خاک اشرف را می‌پاشد
مریم رجوی بر روی مزار مرضیه، خاک اشرف را می‌پاشد
خبرگزاری فرانسه (وایر انگلیسی) ـ اورسوراواز، ۱۸اکتبر ۲۰۱۰ - ”مرضیه“ ستاره موسیقی ایرانی که عضو برجسته اپوزیسیون مخالف حاکمان ایران بود و در سن ۸۶سالگی در پاریس درگذشته، روز دوشنبه در پاریس با حضور تعداد بی‌شماری از اعضای مقاومت ایران به‌خاک سپرده شد.

اسم کامل مرضیه، اشرف السادات مرتضایی، «مرضیه»، خواننده‌ای مردمی در ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ که بعد از انقلاب اسلامی در ۱۹۷۹ متوقف شد، محبویت عظیمی داشت. او روز چهارشنبه در بیمارستانی در پاریس درگذشت.

او در سال ۱۹۹۴ ایران را ترک کرد و به سازمان مجاهدین خلق ایران، گروه اصلی جنبش مقاومت شورای ملی مقاومت ایران، پیوست.
در میان صداها عزادار، مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت، روی قبر این خواننده خاک اشرف، یک کمپ در عراق که محل سکونت هزاران عضو مقاومت است، را پاشید.

آیت‌الله جلال گنجه‌ای که مراسم تدفین مرضیه را در شهر اورسوراواز در شمال پاریس هدایت می‌کرد، گفت: «تو تا آخرین دقیقه در نبرد علیه رژیم آخوندها قوی در میدان بودی».

مرضیه که در حضور ملکه الیزابت دوم، ژنرال دوگل، رئیس‌جمهور فرانسه و ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور آمریکا، آواز خوانده بود، در پاریس نیز کنسرتی نه چندان دور در ۲۰۰۶ برگزار کرده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab821bdc-a22d-4261-b6bc-f63e8e513e50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات