728 x 90

انتقال اجباري اشرف,حمله به اشرف,

رئیس شورای گفتگوی ملی عراق، برپایی شو مسخره علیه ساکنان اشرف در شهر خالص را محکوم نمود

-

شیخ خلف‌العلیان
شیخ خلف‌العلیان
شیخ خلف‌العلیان، رئیس شورای گفتگوی ملی عراق، طی بیانیه‌یی شو مسخره رژیم آخوندی علیه ساکنان اشرف در شهر خالص و نمایشگاهی را که از سوی نیروی قدس و وزارت اطلاعات به راه انداخته بود، محکوم کرد.
در این بیانیه، شیخ خلف‌العلیان نسبت به دخالت رژیم ایران در امور استان دیالی به مسئولین و مردم این استان هشدار داد و اعلام کرد: تحرکاتی از سوی رژیم ایران با پادویی مزدوران پیشانی سیاه آنها برای برپایی نمایشگاه عکس دست‌ساز این رژیم در جریان است، آنها مزدوران اجیر شده وزارت اطلاعات ایران هستند که می‌خواهند استان دیالی را به اشغال این رژیم در بیاورند.
بیانیه رئیس شورای گفتگوی ملی عراق اضافه می‌کند: در تاریخ 16سپتامبر در شهر خالص نمایشگاه عکس دایر گردید که عملی بود بسیار تحریک‌آمیز و زمینه‌ساز توطئه علیه ساکنان بی‌دفاع اشرف، همه عکسها توسط سفارت رژیم ایران در بغداد تهیه شده و توسط عناصر شناخته شده به شهر خالص آورده شده بود.
شیخ خلف‌العلیان از این‌که ”عده‌ای که نام عراقی دارند اما مسخ رژیم آخوندی هستند، کرامت عربی و اسلامی خود را در مقابل دلارهای رژیم ایران می‌فروشند و بدون شرم و حیاء در برابر رسا نه‌های وابسته به رژیم ایران می‌ایستند و از مزدوریشان دفاع می‌کنند“، ابراز تأسف کرد.

در بیانیه رئیس شورای گفتگوی ملی عراق آمده است: اگر‌چه رژیم ایران در جمع کردن مردم برای مشارکت در این کنگره با شکست مواجه شد و نتوانست به اهدافش برسد، اما آنهایی که مجریان بازگشت به فرقه‌گرایی و ترور در استان هستند، باید در مقابل مردم پاسخگو باشند.
وی افزود: ما نخواهیم گذاشت اهداف شوم رژیم ایران محقق شود. همان‌طور که بارها گفتیم، اعضا سازمان مجاهدین خلق در کمپ اشرف، میهمانان مردم عراق هستند و ما برای بیش از دو دهه از نزدیک با آنها زندگی کرده‌ایم. آنها افراد صلح‌جویی هستند که در امور عراق دخالت نکرده‌اند. هم‌چنین آنها از حقوقی که کنوانسیون چهارم ژنو برای آنها تضمین کرده است، برخوردارند، از این‌رو باید حقوق انسانی آنها تامین شود و یک زندگی آرام و شرافتمندانه را برای آنها فراهم نمود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04248982-9d8d-4b6f-ba38-fa552aa24290"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات