728 x 90

افزايش فشار بر زندانيان,

نیاز پروین جوادزاده به درمان بیرون از زندان و بی‌توجهی دژخیمان

-

زندان
زندان
پروین جوادزاده، دختر جوانی که در حوادث روز عاشورا بازداشت و تا‌کنون در زندان به‌سر می‌برد، نیاز مبرم به درمان پزشکی خارج از زندان دارد.
پروین جوادزاده، دختر جوان ۲۲ساله بند عمومی زنان زندان اوین که هم‌اکنون در نهمین ماه زندان خود به‌سر می‌برد، نیاز مبرم و فوری به درمان پزشکی در خارج از زندان دارد، اما مسئولین قضایی و زندان نسبت به این امر بی‌توجه هستند. جوادزاده قبل از بازداشت، دندان‌های خود را ارتدونسی کرده بود که به علت تدوام بازداشت و عدم وجود امکانات دندانپزشکی در زندان، امکان رسیدگی از او سلب شده است. با توجه به این که کسانی که دندان‌های خود را ارتدونسی می‌کنند، باید مرتبا به داندپزشک مراجعه کرده و مورد معاینه قرار گیرند و پروین جوادزاده این امکان را نداشته است، دچار بیماری‌های فک و دهان شده است.
با توجه به این‌که وی یک زندانی محکوم است و در نهمین ماه زندان خود به‌سر می‌برد، مسئولان قضایی می‌توانند به وی مرخصی استعلاجی برای درمان خود بیرون از زندان بدهند، اما تاکنون به دلائلی نامشخص این مسأله اتفاق نیافتاده است. پروین جوادزاده در تاریخ ۶دیماه ۱۳۸۸ بازداشت و به سلولهای انفرادی زندان اوین منتقل شد. وی که ابتدا بسیار تحت فشارهای روحی و جسمی قرار داشت، با اتهاماتی هم‌چون محاربه مواجه گشت. با این حال وی در دادگاه بدوی به هشت سال زندان محکوم شد.
در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم پروین جوادزاده که از او به‌عنوان جوان‌ترین زندانی بند عمومی زنان زندان اوین یاد می‌شود، به ۲۶ماه زندان کاهش پیدا کرد. وی هم‌اکنون دوران محکومیت خود را در بند عمومی زنان زندان اوین سپری می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa963bac-8ade-44c6-923e-bfafd901e63c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات