728 x 90

صدور تروريزم رژيم در جهان ,

رژیم ایران سلاح و نیروی نظامی به بوسنی می‌فرستاد

-

رادووان کاراجیچ
رادووان کاراجیچ
در جریان محاکمه رادووان کاراجیچ، رئیس‌جمهور سابق صربسکا در دادگاه لاهه، وی گفته است از ماه می ۱۹۹۴ تا سپتامبر ۱۹۹۵ با اطلاع کرواسی از ایران و برخی کشورهای دیگر اسلامی پیاده نظام و صدها تن سلاح جنگی به بوسنی و هرزگوین وارد شده و پیتر گالبرایت، سفیر وقت آمریکا در زاگرب با اطلاع مستقیم شخص بیل کلینتون به مقامات کرواسی برای ارسال محموله سلاحهای ایران به بوسنی چراغ سبز نشان داده است.

سایت حکومتی ایران بالکان، در مطلبی با عنوان «طرح ادعای جدید علیه ایران در دادگاه لاهه». نوشت: رادووان کاراجیچ، که دادگاه لاهه به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در جریان درگیریهای داخلی بالکان به محاکمه او مشغول است، از این مرجع بین‌المللی خواست تا رئیس سابق سازمان اطلاعات کرواسی را برای پاسخگویی به پاره‌یی از سؤالات فراخواند.

به گزارش رسانه حکومتی ایران بالکان (ایربا) : در خبری که به تازگی از سوی دیوان بین‌المللی لاهه منتشر شده، رئیس سابق جمهوری سابق صربسکا اعلام کرده که اطمینان دارد میروسلاو توجمان به‌عنوان رئیس سازمان اطلاعاتی کرواسی در دوران درگیریهای بالکان اخبار و اطلاعات مفیدی در خصوص انتقال تسلیحات نظامی به مسلمانان بوسنی در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ دارد.
وی گفته است «از ماه می ۱۹۹۴ تا سپتامبر ۱۹۹۵ با اطلاع کرواسی از ایران و برخی کشورهای دیگر اسلامی پیاده نظام و صدها تن سلاح جنگی به بوسنی و هرزگوین وارد شده است.
به گزارش ایربا، طبق گفته رادووان کاراجیچ که بر مبنای آن خواستار حضور مقام سابق امنیتی کرواسی شده، «پیتر گالبرایت، سفیر وقت آمریکا در زاگرب با اطلاع مستقیم شخص بیل کلینتون به مقامات کرواسی برای ارسال محموله سلاحهای ایران به بوسنی چراغ سبز نشان داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ac051e2-4a1d-42de-9991-1d7a7743144e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات