728 x 90

شهيدان قيام,

گورهای بی‌نام و نشان در قطعات بهشت زهرا و خاوران

-

گورهای بی نام و نشان در قطعات بهشت زهرا و خاوران
گورهای بی نام و نشان در قطعات بهشت زهرا و خاوران
اطلاعیه - کانون حمایت از خانواده‌های جان‌باختگان و بازداشتیها
بر اساس گزارشات رسیده از خانواده‌های داغدیده که که به بهشت زهرا می‌روند در بهشت زهرا، قبرهای بی‌نام ونشان زیادی وجود دارد که فقط با یک شماره برجسته شده‌اند که در قطعات مختلف بهشت زهرا یافت می‌شود. اخیراً در قطعه ۳۰۲ تعدادی از همین قبور را دیدیم که هیچ کس در این مزارها در هیچ مناسبتی حاضر نمی‌شوند و مدفونین در این گورها بی‌نام و نشان آرمیده‌اند.

هنوز هستند خانواده‌هایی که به‌دنبال فرزندان مفقودشان می‌گردند و نام و نشانی از عزیزانشان را تا‌کنون نیافته‌اند و یا آنانیکه با مزارهای فرزندانشان روبه‌رو شده و نهایتاً آدرس مزار فرزندانشان را گرفته‌اند. با گرفتن تضمینهای خاص از طرف حکومت در رابطه با عدم اطلاع‌رسانی اجتماعی نحوه جان باختن فرزندانشان یا تهدید به اذیت و آزار روبه‌رو شده‌اند.
کانون حمایت از خانواده‌های جانباختگان و بازداشتی‌ها این اعمال شنیع ضدانسانی را محکوم کرده و از مجامع مختلف بین‌المللی و حقوق‌بشری در این رابطه‌ها استمداد می‌طلبد و از آنان می‌خواهد که در رابطه با گورهای بی‌نام ونشان و مفقود بودن تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم که به دست جنایتکاران حکومتی به قتل رسیده‌اند و در یکی از این گورهای بی‌نام، یا گورهای جمعی به خاک سپرده شده‌اند از این رژیم دیکتاتوری بازخواست نمایند و مقامات این رژیم را ملزم به رعایت حقوق‌بشر نمایند.

اقدام فوری شما از خواست و طرح این رژیم برای قتل عامهای دیگری از جوانان دربند جلوگیری خواهد کرد. هم‌چنین از تمامی هم میهنان آگاه و مسئول می‌خواهیم که هرگونه اطلاع و یا اخباری که به دستشان می‌رسید یا در دست دارند را برای کانون حمایت از خانواده‌های جانباختگان و بازداشتی‌ها ارسال کنند که بتوانیم مانع پوشاندن این همه ظلم و جنایت بر علیه مردم دلیر ایران گردیم.
عکس یک نمونه از این گورهای بی‌نام و نشان را نشان می‌دهد.
کانون حمایت از خانواده‌های جانباختگان و بازداشتی ها.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d13f41d0-52a8-41e7-9a2e-498a32f682a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات