728 x 90

-

فتوای مکارم شیرازی: ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری سگ و گربه

-

فتوای ناصر مکارم شیرازی در مورد ممنوعیت خرید و فروش سک و گربه
فتوای ناصر مکارم شیرازی در مورد ممنوعیت خرید و فروش سک و گربه
خبرگزاری حکومتی مهر از صدور فتوایی توسط آخوند مکارم شیرازی درباره ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیوانات خانگی خبر می‌دهد.
بنا‌به یک گزارش، خرید و فروش سگهای کوچک افزایش یافته است، چون امکان پنهان کردن آنها ساده‌تر است.

لس‌آنجلس تایمز در مطلبی زیر عنوان ”ممنوعیت آگهی‌های تبلیغاتی مربوط به حیوانات خانگی همزمان با سخت‌گیری علیه دارندگان سگ در ایران“ می‌نویسد: به گزارش خبرگزاری مهر، این هفته آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، آخوند قدرتمند، فتوایی داد که بعداً به مصوبه‌یی برای ممنوع ساختن هرگونه تبلیغ در مورد حیوانات خانگی و یا خرید و فروش و نگهداری از آنها مبدل شد.
این فتوا در پاسخ به یک سؤال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد که به‌عنوان ناظر بر رسانه‌های ایران عمل می‌کند. دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه تاکید کرده است، آگهی‌های تبلیغاتی برای غذای حیوانات خانگی، به‌خصوص گربه و سگ، ممنوع است.
در ایران، به‌خصوص در میان خانواده‌های مرفه، نگهداشتن سگ به‌عنوان یک حیوان خانگی در سالهای اخیر مد شده است. گرچه داشتن سگهای خانگی عملاً غیرقانونی نیست، اما بردن آنها به اماکن عمومی نظیر پارک ها می‌تواند به جریمه‌های نقدی سنگین برای صاحبانشان منجر شود.
در همین حال صاحب یک فروشگاه حیوانات خانگی از افزایش فروش سگهای کوچک خبر می‌دهد، زیرا امکان پنهان ساختن آنها بیشتر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/437f9fc1-6f56-4d61-a498-ef309125dc1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات