728 x 90

اتمي رژيم ,اعمال تحريمات عليه رژيم,

تحریمهای جدید استرالیا علیه رژیم ایران

-

پارلمان استرالیا
پارلمان استرالیا
حجم مبادلات استرالیا و رژیم ایران سالانه بیش از ۶۰۰میلیون دلار بوده است. صادرات استرالیا به ایران حدود ۵۹۹میلیون دلار و صادرات رژیم به استرالیا تنها ۵۰میلیون دلار بوده است.

به گزارش منابع مطلع، نصف صادرات استرالیا به ایران، یعنی حدود ۳۰۰میلیون دلار شامل کالاهایی بوده که محرمانه تلقی می‌شوند، یعنی معلوم نیست این کالاها تسلیحات نظامی بوده یا کالاهایی با کاربرد دوگانه بوده است.

دولت استرالیا روز ۷مردادماه جاری به تشویق آمریکا و اتحادیه اروپا به تحریمهای یکجانبه علیه رژیم ایران پیوست. استرالیا مانند بسیاری کشورها بین معامله با رژیم ایران و ادامه و گسترش روابط اقتصادی با آمریکا و اروپا، طرف آمریکا و اروپا را گرفت و حاضر شد از تجارت خود با رژیم چشم‌پوشی کند.

تحریمهای جدید استرالیا صنعت نفت و گاز، سیستمهای بانکی، بیمه و حمل‌ونقل رژیم ایران را شامل می‌شود. این تحریمها همین‌طور ممنوعیت معاملات تسلیحاتی و فروش تجهیزات هسته‌یی، موشکی، شیمیایی و می‌کروبی را در برمی‌گیرد. تحریمهای استرالیا همین‌طور شامل ممنوعیت مسافرت و تبادلات مالی علیه ۱۱۰مقام و شرکت رژیم ایران است.

استفان اسمیت، وزیرخارجه استرالیا، گفت: هرگونه معامله برای استخراج اورانیوم نیز ممنوع خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3fffb62-2501-4479-a12e-81aa10ee9ef9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات