728 x 90

اتمي رژيم ,

سازمان سیا مبلغ ۵ میلیون دلار به شهرام امیری پرداخته است

-

شهرام امیری
شهرام امیری
واشینگتن پست: «۱۵ژوئیه۲۰۱۰-  به قلم گرگ میلر و توماس اردبرینک
مقامهای ایالات متحده گفتند، سازمان سیا مبلغ ۵ میلیون دلار به دانشمند اتمی ایرانی که مدعی است توسط سازمان سیا ربوده شده پرداخته است تا در مورد برنامه‌های اتمی ایران اطلاعات فراهم کند.

مقامهای آمریکایی گفتند، شهرام امیری ملزم نیست که این مبلغ را برگرداند، اما او قادر نیست که بعد از جدایی از مقامهای آمریکایی به این مبلغ دسترسی داشته باشد. مقامهای آمریکایی می‌گویند، او قبل از بازگشت به ایران، همکاری مهمی با سازمان سیا داشته است.
مقامها می‌گویند، او ممکن است به‌خاطر نگرانی از این که دولت تهران به خانواده‌اش آسیب برساند، آمریکا را ترک کرده باشد.
یک مقام آمریکایی گفت، ”شهرام امیری نمی‌تواند به‌خاطر تحریم مالی روی ایران به پولی که دریافت کرده است، دسترسی پیدا کند. او رفته است، اما پولش نرفته است. ما اطلاعاتش را داریم و ایرانیها  او را دارند“.

شهرام امیری روز چهارشنبه به ایران بازگشت و چند مقام ارشد دولت از او در مقام یک قهرمان استقبال کردند. پسر پنج ساله‌اش وقتی پدرش را دید شروع به گریه کرد.
شهرام امیری در سخنانی کوتاه ”مدعی شد که توسط مأمورین ایالات متحده ربوده شده است و به او ۵۰ میلیون دلار (پنجاه میلیون) پیشنهاد کرده‌اند که در ایالات متحده بماند“ … .
ایالات متحده می‌گوید، امیری یک فراری راغب بود که تغییر عقیده داد و درخواست کرد که به ایران برگردد. امیری بیش از یک سال بود که برای سازمان سیا کار می‌کرد.
امیری می‌گوید او اطلاعات محرمانه نداشته است و یک کارمند ساده بوده است… .
اما یک مقام آمریکایی که مانند بقیه مقامها به شرط ناشناس ماندن صحبت می‌کرد، گفت، ”مبلغی که به او داده شده است، انعکاسی از ارزش اطلاعاتی است که او داده است… . شما به هیچ کسی به‌خاطر هیچ چیز پول نمی‌دهید“ … به او ۵میلیون دلار از -محل یک برنامه مخفیانه پرداخته شده است. نام این برنامه، ”فرار مغزهاbrain drain“   با هدف ترغیب فرار کردن دانشمندان و دیگرانی که به برنامه‌های اتمی ایران کمک می‌کردند، می‌باشد…

امیری ۳۲ ساله در دانشگاه صنعتی مالک اشتر کار می‌کرد که اعتقاد بر این است به سپاه پاسداران ایران تعلق داشته باشد…
یکی از مقامهای آمریکایی گفت، خانواده امیری یک فاکتور اصلی در تصمیم او برای بازگشت به ایران بود. یک مقام گفت: ”او فقط می‌خواست خانواده‌اش را ببیند و متاسفانه یک روش ابلهانه را برای دیدن خانواده‌اش انتخاب کرد“ …».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bee2cd96-95cb-4cab-9319-05fad4b252f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات