728 x 90

اعتراض بازاريان,

گزارش مشروح از وضعیت بازار تهران در روز سه‌شنبه

-

بازار تهران - آرشیو
بازار تهران - آرشیو
امروز سه‌شنبه در بازار تهران همه صنوف در اعتصاب به‌سر می‌برند، این اتحاد در بازار بی‌سابقه است. اعتصاب شکل واقعی‌اش را امروز نشان داد. در چند روز قبل فقط قلب بازار در اعتصاب بود اما امروز چشم بازار یعنی بازار زرگرها هم به‌طور کامل در اعتصاب بود.

کل بازار بزرگ که تمامی صنوف (حوله‌فروش و ساعت‌فروش وطلافروش و بزازـخراز و لوازم خانگی و…) در خود جای داده یعنی از ورودی خیابان اصلی (بوذرجمهری) تا انتهای بازار عباس‌آباد که سه‌راههای زیر را شامل می‌شود نیز در اعتصاب بودند که تا به‌حال سابقه نداشته بازار بزرگ در اعتصاب باشد. سه راه فروردین، تیمچه‌های حاجب‌الدوله (صنف چینی‌فروشها و لوزام خانگی)، امین‌الملک (بورس لباس‌فروشی), راسته بازار خیاطها و لباس‌فروشیها، بازار سلطانی بورس پوشاک، چهارسو کوچک تا چهارسو بزرگ (بورس عطارها و خرازیها), سه‌دالان ملک (صنف پارچه), سه‌دالان امیر (بورس فاستونی), سه‌راه دستمالچی (صنف پارچه), بازار کوچه حمام چال تا انتها (بورس پارچه), بازار فرش‌فروشها سراسر بازار رحیمیه و تیمچه‌های رحیمیه (صنف فرش), سه‌راه پارک (صنف فرش), کل کوچه کبابیها و سه‌راهی‌های منشعب از آن.

باوجود بسته بودن مغازه‌ها، جمعیت فوق‌العاده زیادی در بازار بودند که راه رفتن بسیار مشکل بود و مشخص بود که همه برای همبستگی و خبر‌گیری آمده بودند، لباس‌شخصیها و نیروهای انتظامی هم بودند.

روز قبل معاون وزیر بازرگانی و نماینده اصناف و نماینده سازمان مالیات جلسه شش ساعته داشتند و به افزایش ۱۵درصد مالیات عقب‌نشینی کردند اما دیگر دیر است و اعتصابها ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65bafc61-776e-497c-b2b0-96f023c27e6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات