728 x 90

18تيرماه 89,

تظاهرات حامیان مقاومت در شهرهای مختلف اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا در گرامی‌داشت ۱۸تیر و علیه سنگسار

-

تظاهرات حامیان مقاومت در گرامیداشت 18تیر و علیه صدور حکم سنگسار
تظاهرات حامیان مقاومت در گرامیداشت 18تیر و علیه صدور حکم سنگسار
در اعتراض به حکم ضدبشری سنگسار یک زن زندانی در رژیم زن‌ستیز آخوندی، مقاومت ایران اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراضی در شهرهای مختلف اروپا برای جلب توجه سازمانهای بین‌المللی در این رابطه و اقدام به ممانعت از اجرای این حکم نمود.
در این تظاهرات که همزمان با ۱۸ تیر و برای بزرگداشت سالگرد قیام دانشجویان قهرمان در سال ۷۸ برگزار شده بود، خبرنگاران رسانه‌های مختلف شرکت داشته و به تهیه گزارش پرداختند.

تلویزیون سی.ان.ان با پخش این خبر گفت ممکن است به‌طور موقت یک زن ایرانی مادر دو فرزند از حکم سنگسار رها شده باشد، ولی هیچ تضمینی برای ادامه زندگی او وجود ندارد. در حال حاضر به گفته رسانه‌های دولتی ایران، پرونده سکینه محمدی آشتیانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است.

در عین حال یک فریاد فزاینده اعتراضی بین‌المللی در مورد موضوع آشتیانی و به‌طور کلی حکم سنگسار در ایران جریان دارد. امروز نیز تظاهرکنندگان در تعدادی از کشورهای جهان به خیابان آمده‌اند.
امروز در لندن، سوئد و کپنهاگ صدها نفر برای اعتراض به این حکم به خیابانها ریخته‌اند. در لندن در برابر سفارت رژیم ایران صدها نفر دست به تظاهرات زدند.

گزارشگر سی.ان.ان از مقابل سفارت رژیم آخوندی در لندن:
در حقیقت این تظاهرکنندگان می‌خواهند تبلیغات فراوانی در این رابطه به‌راه بیندازند و توجه جامعه بین‌المللی را جلب کنند تا فشار بیشتری روی رژیم ایران بیاورند. هدف این است که فشار را روی رژیم ایران حفظ کنند، با وجود این که رژیم ایران گفته است
در صدد بررسی مجدد این پرونده می‌باشد، ولی معترضین می‌گویند، این بسیار مهم است که جامعه بین‌المللی فشار را از روی رژیم ایران برندارد.

حسین عابدینی از شورای ملی مقاومت ایران گفت: ما از طریق وکیل او مطلع شده‌ایم که هنوز هیچ تأییدی دریافت نکرده است که رژیم حکم سنگسار را به‌حالت تعلیق درآورده باشد. رژیم تنها یک بیانیه بسیار بسیار مبهم صادر کرده است. ولی وکیل او می‌گوید اعدام و احتمالا سنگسار او قریب‌الوقوع و هر لحظه ممکن است صورت گیرد».

سی.ان.ان افزود: نگرانیهای زیادی وجود دارد که به‌رغم بررسی مجدد پرونده، آنها ممکن است بخواهند حکم اعدام او را اجرا کنند، ولی دارند تعلل می‌کنند. این فعالان می‌خواهند فشار را به هر ترتیب بر رژیم ایران حفظ کنند. باید تأکید کنم که این تظاهرات تنها در مورد سنگسار نبود، بسیاری از تظاهرکنندگان این‌جا با هدف نشان دادن همبستگی خود با قیام دانشجویان که سال گذشته و در سال ۱۹۹۹ (۱۳۷۸ ) صورت گرفت، حضور داشتند. ما چترهای بنفش زیادی که نشانه همبستگی آنها است این‌جا می‌بینیم. هدف این است که فشار را بر روی رژیم ایران حفظ کنند. باید دید که آیا رژیم ایران به این فشارها واکنش نشان می‌دهد یا خیر؟

در اسلو پایتخت نروژ تظاهرکنندگان انجمنهای مختلف ایرانی هوادار شورای ملی مقاومت شهروندان نروژی، به‌مناسبت ۱۸ تیر تجمع با شکوهی در مقابل پارلمان نروژ برگزار کردند و نمایندگانی از پارلمان برای ابراز پشتیبانی، مراجعه کردند، خبرنگاران هم‌چنین به تهیه عکس و گزارش نیز پرداختند.

خبرگزاری ان.ت.ب نروژ از این تظاهرات فیلم و عکس تهیه نمود و خبرنگار این خبرگزاری با نماینده انجمن زندانیان سیاسی سابق مصاحبه مشروحی در رابطه با قیام، مقاومت و۱۸ تیر به‌عمل آورد.

در پاریس خبرنگار سی.ان.ان به تهیه گزارش از تظاهرات ایرانیان پرداخت و با تنی چند از شرکت کنندگان از جمله هنرمند عضو شورای ملی مقاومت، حمید طاهرزاده مصاحبه کرد.

ایرانیان مقیم هامبورگ هواداران شورای ملی مقاومت ایران در روز جمعه ۹ ژوئیه یک آکسیون در حمایت از قیام مردم ایران  برای تغییر دموکراتیک در ایران و در اعتراض به احکام ضدانسانی سنگسار و اعدام به‌خصوص اعدام نوجوانان  برگزار کردند


در روز جمعه ۹ ژوئیه به‌مناسبت سالگرد ۱۸ تیر. بخشی از کمپین بین‌المللی هواداران مقاومت ایران در پایتختها و شهرهای بزرگ سراسر اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا می‌باشد.

در این آکسیون ایرانیان علیه حکم ضدبشری سنگسار توسط رژیم ملایان به‌طور مشخص علیه خانم سکینه محمدی آشتیانی که در آستانه مجازات قریب‌الوقوع سنگسار قرار دارد اعتراض نموده و خواستار دخالت بلادرنگ جامعه بین‌المللی  و ارگانهای مدافع حقوق‌بشر می‌گردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7245209-c6b6-4a30-aaa5-940e9b7b27d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات