728 x 90

-

آرمان رضاخانی، به سی و شش ماه حبس محکوم شد

-

آرمان رضاخانی دانشجوی زندانی
آرمان رضاخانی دانشجوی زندانی
آرمان رضا خانی، دانشجوی رشته‌ی آی.تی، بر اساس رای دادگاه تجدیدنظر به سی و شش ماه حبس محکوم شد. این نخبه ۱۹ ساله پیش‌تر بر اساس رای شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به‌ریاست قاضی مقیسه، در اردی بهشت سال جاری، رای توهین به رهبری ۲سال –توهین به نظام ۱ سال و توهین به رئیس‌جمهور ۱۰۰هزار تومان به سی و شش ماه حبس تعزیری و پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده بود.
رضاخانی در اواخر آذر ماه سال ۸۸ در حالی که برای مصاحبه پیرامون موفقیتهای علمی کسبی به یکی از روزنامه‌های کثیر انتشار دعوت شده بود بازداشت شد. وی در ۴۰ روز نخست بازداشت در بازداشتگاههای سپاه از جمله کاخ جوانان و ۲- الف، تحت شرایط سخت بازجویی و فشار شکنجه مجبور به اعترافات ساختگی شد و با وعده‌ی آزادی، راهی زندان اوین شد.

آرمان رضاخانی دانشجوی رشته مهندسی آی.تی، برگزیده‌ی دوم جشنواره خوارزمی، نخبه ریاضیات ممتاز کشوری در المپیاد ریاضی، مکتشف قانونی در ریاضی به نام قانون مربعات و مثلثات ”رضا خانی“ و مخترع جوان در زمینه‌هایی چون سازه‌های معماری و کمک آموزشی پیکتال است.
آرمان در سالهای گذشته کتبی در زمینه ریاضیات، ادبیات و جامعه شناسی تألیف کرده که در انتظار چاپ است. وی به زبانهای انگلیسی و ایتالیایی تسلط دارد و با زبانهای روسی و اکراینی آشناست و در مسابقات مختلفی چون سازه‌های ماکارونی حضور موفقی داشته است. از دیگر موفقیتهای رضاخانی حل یکی از مسائل اوپن ریاضیات است که مورد تأیید اساتید دانشگاههای مطرح کشور قرار گرفته است. وی هم‌چنین فعالیتهای دیگری در زمینه‌ی برنامه‌نویسی و آی.تی و ریاضیات نیز دارد.

بنا به گزارش دریافتی، محمدرضا رضاخانی پدر آرمان مترجم کتاب معروف ”امپریالیسم ژاپن“ است که در سال ۷۱ با شلیک گلوله‌ای جلال‌الدین پارسی، کاندیدای دوره نخست ریاست جمهوری و از حامیان سرسخت رژیم، به قتل رسیده است.
گفتنی است مادر آرمان رضاخانی که به مدت شش ماه از ملاقات با فرزندش محروم بود پس از انتقال وی به بند ۳۵۰ موفق به دریافت اجازه ملاقات حضوری از دادستان تهران شده بود، در تاریخ هفتم تیرماه و پس از ملاقات با فرزندش به‌دلیل نامعلومی بازداشت شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6aa37d14-3485-4ae5-9992-5f201b30da65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات