728 x 90

انتقال اجباري اشرف,480هزار ديالي,

480هزار تن از مردم استان دیالی عراق، به لغو محاصره و برعهده گرفتن حفاظت اشرف توسط ملل‌متحد فراخوان دادند

-

کنفرانس مطبوعاتی بغداد و اعلام حمایت480 هزار شهروند دیالی از اشرف
کنفرانس مطبوعاتی بغداد و اعلام حمایت480 هزار شهروند دیالی از اشرف

بیانیه480هزار تن از مردم استان دیالی عراق که به لغو محاصره و برعهده گرفتن حفاظت اشرف توسط سازمان ملل‌متحد فراخوان داده‌اند، در یک کنفرانس مطبوعاتی دربغدادباحضور400تن از شیوخ عشایر و شخصیتهای استان دیالی، دراختیاررسانه‌های خبری قراگرفت


درکنفرانس مطبوعاتی بغداد، هشت تن از شیوخ کل عشایر دیالی بیانیه امضا شده از سوی 480هزارتن ازشهروندان دیالی را به خبرنگاران ارائه کردند و شیخ کمال هادی سعدون شیخ کل عشیره بنی زید متن بیا نیه را قرائت نمود.
شیوخ عشایر و شخصیتهای استان دیالی در سخنرانیهای خود در کنفرانس مطبوعاتی بغداد، ضمن اعلام بیانیه امضا شده ازسوی480هزار تن از شهروندان دیالی محاصره ظالمانه اشرف توسط دولت عراق را بارزترین شاخص دخالت رژیم ایران در عراق و به‌طور خاص در استان دیالی دانستند و بر لزوم دخالت سازمان ملل‌متحد برای رفع محاصره اشرف و تضمین حفاظت اشرف تأکید کردند

سخنان مشعان سعدی از رهبران ائتلاف العراقیه
مشعان سعدی از رهبران ائتلاف العراقیه در سخنان خود، دخالتهای رژیم ایران را عامل تروریسم و ناامنی و نابسامانی در استان دیالی توصیف نمود و محاصره ظالمانه‌ای را که توسط دولت عراق بر ساکنان اشرف اعمال می‌شود بهترین شاخص برای نشان دادن میزان دخالت رژیم ایران در عراق و به‌طور خاص در دیالی اعلام کرد و خواستار دخالت سازمان ملل‌متحد برای تضمین منع خشونت علیه ساکنان اشرف و رفع محاصره ظالمانه علیه آنان شد.
مشعان سعدی گفت این محاصره غیرانسانی در حالی است که شهر اشرف آب بیش از 15 روستای مجاور را تأمین می‌کند و این عمل به‌رغم همه فشارهایی که بر آن اعمال شده در طول بیش از 20سال اخیر متوقف نشده است.

خانم میسون مجید از فعالان حقوق زنان طی سخنانی گفت:
ما فرزندان و اهالی استان دیالی، روزانه شاهد اوجگیری فشارها و محدودیتهای غیرانسانی علیه برادران و خواهران شریفمان در شهر اشرف هستیم. این امر ما را بر آن داشت که اقدام به جمع‌آوری نامه‌ها و بیانیه‌های متعددی در حمایت از ساکنان اشرف کنیم. یقین داریم که هر تاییدیه و امضایی هم‌چون خاری در چشم ملایان کینه توز ایرانی، این دشمنان اصلی ما می‌باشد.
هرامضا و حمایت هم‌چنین یک سیلی به گوش مزدوران اجیر شده آخوندها در کشور مجروح ماست. دشمنان و مزدورانی که از هیچ جنایتی در حق پاک‌ترین و عزیزترین مهمانان وهم پیمانان استراتژیک ما در اشرف، کوتاهی نکردند. به‌طور خاص زنان مجاهد قهرمان و پیشتازی که ما زنان عراقی بیش از 20سال است از نزدیک با آنها زندگی کرده‌ایم. زنانی که همه چیز خود را در راه آرمان عادلانه خود فدا کرده‌اند و در این مسیر سخت‌ترین و بیشترین فشارها از جمله شکنجه‌های وحشیانه در زندانهای مخوف ملایان را تحمل کرده‌اند.

من به‌عنوان یک زن عراقی، همبستگی خودم را با خواهران و هم‌چنین با خواهر پاک و فاضل مان، منادی صلح، خانم مر یم رجوی، ابراز می‌دارم و این گام و اقدام شرافتمندانه عراقی در دفاع از مجاهدان مبارز و شریف اشرف را می‌ستایم. پس دشمن بداند که اشرف پایدار و سربلند، مانند یک مروارید در دل صدف، در قلب دیالی باقی خواهد ماند.

شیخ حمید خلیفه، شیخ عشیره الساعدی گفت:
این سازمان مهمان عشائر و مردم دیالی است و ما بایستی از این مجاهدان بدون سلاح دفاع و حفاظت کنیم و آنها را پشتیبانی کنیم. این وظیفه‌یی است براساس آنچه خداو پیامبرش سفارش کرده‌اند. آنها را آمریکا محاصره نکرده، بلکه بخدا قسم آنها را عوامل رژیم ایران که به استان دیالی آمده‌اند و افرادی که با آنها همدست هستند محاصره کرده‌اند و من عشائر را فرامی‌خوانم که‌ای شرفا، بیایید و درکنار این سازمان انسانی بایستید.

خانم ذکری داود فعال حقوق‌بشر در سخنان خود گفت:
طی یکسال و نیم گذشته بنا‌به درخواست رژیم ایران محاصره و فشار بر اشرف بیشتر و بیشتر شد و کشتاری که در تابستان سال گذشته انجام شد نه یک کار عراقی بلکه دستان رژیم ایران بوده که از آستین مزدورانش در عراق بیرون آمد و اینطور خواهران و برادران مسلمان بی‌گناه ما در اشرف را کشته و مجروح کرد. از آن روز ما مردم دیالی بسیارنگران آنها هستیم و اعلام حمایت مردم دیالی پاسخ به این ضرورت بود تا اعتراض خودمان از آن کشتار و استمرار این محاصره ظالمانه را به جهانیان اعلام کنیم.

***
سخنان رئیس جمهور برگزیده مقاومت در استقبال از بیانیه 480هزار تن از مردم دیالی:

دراجتماع بزرگ ایرانیان درتاورنی پاریس، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی با استقبال ازبیانیه 480هزارتن ازمردم دیالی گفت:

«امروز از بیانیه و نامه‌های 480هزار تن از مردم دیالی که اشرف در آن قرار دارد، مطلع شدم. آنها خواستار لغو محاصره غیرانسانی اشرف و به عهده گرفتن حفاظت ساکنان آن توسط ملل‌متحد شده‌اند.
مردم دیالی از نیروهای آمریکایی خواسته‌اند که عدم خشونت و جابجایی اجباری را تضمین کنند. از دولت عراق هم خواسته‌اند که برطبق قطعنامه‌های پارلمان اروپا و بیانیه‌های شورای اروپا و اکثریتهای پارلمانی در 20کشور جهان موقعیت قانونی مجاهدان اشرف را به‌عنوان پناهندگان حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو به‌رسمیت بشناسد.
از جانب مردم و مقاومت ایران از مردم و عشایر شریف دیالی صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.
درود بر مردم شجاع دیالی».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7eb6354-7db0-4e32-af7a-7770cf7ad384"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات